Ερώτηση: Είµαι 50 ετών, περπατάω πολύ και τρώω ισορροπηµένα. Η ζυγαριά µου, όµως, έχει «κολλήσει». Τι µπορώ να κάνω;

Απαντά η Κλεοπάτρα Αρέστη, Διαιτολόγος-Διατροφολόγος, Master Practitioner on Eating & Obesity, ΜSc, Διατροφή & Άσκηση, Χαροκόπειο Πανεπιστήµιο

Ο βασικός µεταβολικός ρυθµός είναι το σύνολο της ενέργειας, θερµίδες δηλαδή, που χρειαζόµαστε σε κατάσταση ηρεµίας για ένα 24ωρο ώστε να εκτελέσουµε βασικές λειτουργίες. Διαφέρει από άνθρωπο σε άνθρωπο και επηρεάζεται από παράγοντες όπως: ηλικία, ορµόνες, φυσική δραστηριότητα κ.ά. Συνήθως µετά τα 30 παρατηρείται µια µείωση 5%-10% για κάθε δεκαετία. Καθοριστικό ρόλο για τη µείωση των καύσεων παίζει και η σταδιακή µείωση της µυϊκής µάζας. Ακόµη, ορµονικοί παράγοντες, σε καταστάσεις όπως ο υποθυρεοειδισµός και το σύνδροµο πολυκυστικών ωοθηκών ή το προεµµηνορυσιακό σύνδροµο, επιβραδύνουν τον βασικό µεταβολικό ρυθµό. Αυτά που µπορείς να κάνεις για να τον ενεργοποιήσεις είναι τα εξής:
• Επένδυσε στην άσκηση.
• Μην ξεχνάς το πρωινό.
• Κάνε µικρά και συχνά γεύµατα.
• Κατανάλωσε τροφές που αυξάνουν τον µεταβολισµό. Το τσίλι, το πράσινο και το κόκκινο πιπέρι, οι καυτερές πιπεριές, το τζίντζερ, το ταµπάσκο, το µπούκοβο φαίνεται να συµβάλλουν στην αύξηση των καύσεων.
• Φρόντισε για επαρκή πρόσληψη βιταµινών Β και µαγνησίου.
• Ακολούθησε µια διατροφή για φυσιολογική απώλεια βάρους, της τάξης του 0,5-1 κιλού εβδοµαδιαίως. Απόφυγε τις στερητικές, ακραίες δίαιτες.
• Απόφευγε το άγχος, όσο είναι εφικτό.
• Τέλος, το γονιδιακό µας προφίλ, η κληρονοµικότητά µας επηρεάζει τον µεταβολισµό περίπου κατά 7%.

Διάβασε επίσης:

ΔΙΑΙΤΑ: Σε 1 εβδομάδα ξεκόλλησε τη ζυγαριά σου!

 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ