Το κλειδί για να κρατήσεις το βάρος σου σταθερό, µετά την απώλεια κιλών, είναι να ρυθµίσεις το µεταβολισµό σου. Τα παρακάτω tips θα σε βοηθήσουν να διατηρήσεις την… εσωτερική σου µηχανή σε άριστη κατάσταση.

Από τον Δηµήτρη Χατζηκυριάκου

Έχασες τα κιλά που ήθελες και τώρα δουλεύεις σκληρά για να διατηρήσεις το βάρος σου; Για να είναι επιτυχηµένη αυτή η… επιχείρηση, πρέπει να γνωρίζεις µια πολύ σηµαντική πληροφορία: όπως µικραίνει το νούµερο που φοράς καθώς χάνεις κιλά, έτσι µειώνεται και η ικανότητα που έχεις να καις θερµίδες. Ο µεταβολισµός σου αλλάζει και εσύ πρέπει να είσαι έτοιµη για αυτές τις αλλαγές. Σε αυτό, άλλωστε, βρίσκεται το µυστικό για να διατηρήσεις ένα αδύνατο σώµα.

Καθώς χάνεις βάρος, ο οργανισµός σου µπαίνει σε «κατάσταση πείνας», όπως την ονοµάζουν οι ειδικοί. Δηλαδή, πέφτει ο µεταβολικός ρυθµός προκειµένου ο οργανισµός να διατηρήσει τα «καύσιµα» που ήδη έχει, ενθαρρύνοντας την πρόσληψη βάρους.
Η γκρελίνη, η ορµόνη που αυξάνει την πείνα, είναι 20% υψηλότερη σε εκείνους που έχουν χάσει πρόσφατα βάρος, σε αντίθεση µε τη λεπτίνη, την ορµόνη που µειώνει την πείνα και η οποία βρίσκεται σε χαµηλά επίπεδα.
Η εξήγηση είναι απλή: αυτή είναι η προστασία του οργανισµού απέναντι στον υποσιτισµό. Αυτές οι µεταβολικές αλλαγές µπορεί να διαρκέσουν µέχρι και τρία χρόνια µετά την απώλεια βάρους. Όταν χάνεις κιλά, παρατηρούνται αλλαγές στο ενδοκρινικό, νευρικό και µυϊκό σύστηµα που έρχονται σε σύγκρουση µε τα µηνύµατα που σου δίνει ο εγκέφαλός σου. Από τη µία ο οργανισµός σου καίει λιγότερες θερµίδες, καταναλώνοντας όµως την ίδια ενέργεια, και την ίδια στιγµή ο εγκέφαλός σου σου λέει να φας περισσότερο. Αν και συχνά νοµίζεις ότι το σώµα σου δουλεύει εναντίον σου, υπάρχουν µερικές νέες συνήθειες που µπορείς να υιοθετήσεις ώστε να «αναθερµάνεις» το µεταβολισµό σου.

Διάβασε τη συνέχεια στο The BODY που κυκλοφορεί.

Διάβασε επίσης:

ΔΙΑΙΤΑ: Χάσε κιλά με τις καλύτερες αφροδισιακές συνταγές

Πρέπει να χάσω βάρος. Ποια δίαιτα είναι καλύτερη, η χαµηλή σε υδατάνθρακες ή η χαµηλή σε λιπαρά;

 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ