Σκέφτεσαι αρνητικά; Παρακάτω µπορείς να διαβάσεις 8 απαισιόδοξες σκέψεις. Αναγνωρίζεις σε κάποια από αυτές τον εαυτό σου; Αν ναι, µην πτοηθείς! Την επόµενη φορά που θα κάνεις µια αντίστοιχη σκέψη, σταµάτα, σκέψου θετικά και δες το ποτήρι μισογεμάτο!

1. Εσύ φταις για όλα. Αυτό λέγεται «εξατοµίκευση» και είναι η πηγή κάθε ενοχής σου. Αν το παιδί σου, για παράδειγµα, αποτύχει σε ένα διαγώνισµα, πιστεύεις ότι είσαι κακός γονιός.

2. Τα βλέπεις όλα µαύρα ή άσπρα. Είσαι, δηλαδή, ή του ύψους ή του βάθους. Αν η απόδοσή σου υστερεί κάπου, θεωρείς ότι έχεις αποτύχει.

3. Σαµποτάρεις τον εαυτό σου. Μεγεθύνεις ό,τι δεν πάει καλά, σε σηµείο που φέρνεις την καταστροφή.

4. Στέκεσαι στις αρνητικές µικρολεπτοµέρειες και δεν βλέπεις τη θετική εικόνα. Είσαι για παράδειγµα στο γάµο της κολλητής σου, όµως το µόνο που σε απασχολεί είναι πώς δείχνεις µε τα 2-3 κιλά που έχεις πάρει τον τελευταίο καιρό.

5. Εσύ –όπως και όλοι οι άλλοι– πρέπει να αγγίξεις την τελειότητα. Με αυτό το σκεπτικό είναι πιθανότερο να αποτύχεις.

6. Δεν σου αρέσουν τα κοµπλιµέντα. Μήπως η αυτο-υποτίµηση σού φαίνεται οικεία;

7. Ψάχνεις διαρκώς για επιβεβαίωση. Όταν οι γύρω σου δεν εγκρίνουν αυτό που κάνεις νιώθεις δυστυχισµένος.

8. Υπεργενικεύεις τα γεγονότα γύρω σου. Ένα µεµονωµένο αρνητικό γεγονός σού προσφέρει µεγάλη απογοήτευση. Αν, για παράδειγµα, έχεις προβλήµατα µε το αφεντικό σου, θεωρείς πως κανένα αφεντικό δεν είναι καλό.

Διάβασε επίσης:

Οι αρνητικές σκέψεις δεν σε αφήνουν να κοιμηθείς;

Μιλάς µε τον εαυτό σου; Είσαι ιδιοφυΐα!

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ