Σύνδρομο Sad Φθινόπωρο

Το σύνδρομο SΑD (Seasonal Αffective Disorder) ή σύνδρομο εποχικής συναισθηματικής διαταραχής, είναι η διαταραχή της διάθεσης, που οφείλεται στη μείωση της έκθεσής μας στον ήλιο.

Το φαινόμενο αυτό, οδηγεί στη μείωση των εκκρίσεων ορισμένων νευροδιαβιβαστών, οι οποίοι βελτιώνουν τη διάθεσή μας, όπως είναι η σεροτονίνη. Εμφανίζεται συχνότερα σε γυναίκες ηλικίας 20-40 ετών και αποτελεί ένα σύνδρομο του δυτικού κόσμου.

Τα συμπτώματά του σύνδρομου SAD περιλαμβάνουν:

  • Αύξηση κατανάλωσης ποσότητας φαγητού, ιδιαίτερη επιθυμία για υδατάνθρακες και κατ΄επέκταση συνεπώς αύξηση βάρους
  • Ελλειπής ενέργεια
  • Αδυναμία και δυσκολία συγκέντρωσης
  • Αισθήματα μελαγχολίας

Φυσικά, αυτό δεν σημαίνει ότι όποιος νιώθει μια μελαγχολία όταν έχουμε φθινόπωρο, υποφέρει από το σύνδρομο SAD.  Ωστοσο, δεν είναι απίθανο, οι εποχικές αλλαγές να μας ρίχνουν την διάθεση και να επηρεάζουν τον οργανισμό μας σε μικρό βαθμό. Το να μεταναστεύουμε κάθε φορά που τελειώνει το καλοκαίρι, όμως, σίγουρα δεν είναι πρακτική λύση. Οπότε, μια καλή εναλλακτική είναι να διευκολύνουμε λίγο τη ζωή μας, γιατί ως γνωστόν ότι δεν μπορείς να αποφύγεις καλύτερα να το απολαύσεις.

Τι μπορείς να κάνεις:

Αύξησε την πρόσληψη βιταμίνης D:  Ο πιο εύκολος τρόπος για να λάβεις σε βιταμίνη D είναι σε έκθεση στο φυσικό φως του ήλιου. Φόρεσε το αντηλιακό σου και κάνε μια βόλτα στο απογευματινό ήλιο!

Ασκήσου: Η άσκηση είναι ένα φυσικό όφελος για την διάθεση και αν το κάνεις στην ύπαιθρο ακόμα καλύτερα, μιας και θα λάβεις και πρόσληψη D όπως αναφέρουμε παραπάνω!

Προσοχή στη διατροφή: Πολλά άτομα με εποχιακή συναισθηματική διαταραχή ποθούν υδατάνθρακες, τα οποία θα αυξήσει τα συναισθήματα της θλίψης και την νωθρότητα. Ψάξτε τρόφιμα πλούσια σε ωμέγα-3 λιπαρά οξέα, και προσπάθησε να καταναλώνεις φρούτα και λαχανικά πλούσια σε β-καροτένιο.

Συνάντηση με φίλους: Λίγο ο κορωνοϊός λίγο οι καθημερινές υποχρεώσεις, δεν είναι δύσκολο να νιώσουμε αίσθημα μελαγχολίας. Βρείτε χρόνο, λοιπόν και εκμεταλλευτείτε το για να βρεθείτε με την παρέα σας και να συναντήσετε φίλους σας.

Ξέφυγε από τη ρουτίνα: Ό,τι και να επιλέξεις είναι προς όφελος σου. Είτε είναι μια νέα γλώσσα είτε μια καινούρια σειρά. Βρες κάτι που σε γεμίζει. Φυσικά, τι καλύτερο από την άσκηση όπως η Yoga που θα ωφελεί και σωματικά και ψυχολογικά.

Διαβάστε επίσης:

Τροφές που ανεβάζουν την ερωτική διάθεση

Η διατροφή παίζει σημαντικό ρόλο στην ομαλή λειτουργία των αναπαραγωγικών οργάνων, ενώ μπορεί να αυξήσει και τα επίπεδα της ερωτικής διάθεσης.

Αναφορικά λοιπόν με τα συστατικά της διατροφής για τα οποία υπάρχουν επιστημονικά δεδομένα, οι βιταμίνες B διαδραματίζουν καθοριστικό ρόλο στη λειτουργία των νευροδιαβιβαστών που συμμετέχουν στη σεξουαλική διέγερση, ενώ η βιταμίνη C, το μαγνήσιο και το σελήνιο, συντελούν στην προστασία των νευροδιαβιβαστών από βλάβες αλλά και στη λειτουργία των μηχανισμών επιδιόρθωσής τους.

Τροφές που ανεβάζουν την ερωτική διάθεση

Όσον αφορά τις διαιτητικές πηγές τους:

Βιταμίνη Β1: φασόλια, αρακάς, φακές, καρύδια, μαύρο ρύζι, αλεύρι ολικής αλέσεως, γιαούρτι, χοιρινό κρέας

Βιταμίνη Β3: παντζάρι, μαγιά μπίρας, φιστίκια, ξιφίας, σολομός, τόνος, χοιρινό

Βιταμίνη Β6: μπανάνες, καρότα, αβοκάντο, αυγά, φιστίκια, γαρίδες, τόνος

Φυλικό οξύ: πράσινα λαχανικά, ρεβίθια, φιστίκια, τυρί, τόνος, σολομός

Βιταμίνη C: πορτοκάλια, ντομάτες, πράσινα λαχανικάΒ-καροτένιο: κίτρινα και κόκκινα λαχανικά, φρούτα

Μαγνήσιο: ψωμί και δημητριακά ολικής αλέσεως, κακάο, ξηροί καρποί, καλαμπόκι, σπανάκι

Σελήνιο: μαγιά, σπόροι ολικής αλέσεως

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ