Το µπρόκολο, που το σχήµα του θυµίζει µπουκέτο, θεωρείται ένας από τους σηµαντικότερους ευεργέτες του οργανισµού σου. Μάθε γιατί…

Από την Έρρικα Λευθέρη

Αν και είναι ένα λαχανικό που συχνά ξεχνάµε να συµπεριλάβουµε στη λίστα για τον µανάβη, κρύβει µοναδικούς θησαυρούς. Εξαιτίας των ωφέλιµων συστατικών του, έχει προσελκύσει το ενδιαφέρον των ερευνητών τα τελευταία χρόνια. Μήπως ήρθε η ώρα να το εντάξεις κι εσύ στη διατροφή σου;

Λαχανικό µε ιστορία
Ανήκει στην οικογένεια των σταυρανθών λαχανικών (κραµβοειδή). Έχει τις ρίζες του στην Ιταλία και στα λατινικά σηµαίνει «λάχανο βλαστάρι». Μέσα στους αιώνες, αφού περιπλανήθηκε σε διάφορες χώρες έχοντας περισσότερο τη µορφή λάχανου, επέστρεψε στην Ιταλία όπου σιγά σιγά πήρε τη σηµερινή του µορφή. Τα βασικά χαρακτηριστικά του είναι η έντονη µυρωδιά την ώρα του µαγειρέµατος και η ιδιαίτερη γεύση του που µοιάζει µε λάχανο και κουνουπίδι.

Διάλεξε το καλύτερο
Επίλεξε εκείνα που είναι καταπράσινα και δεν έχουν καθόλου κίτρινο χρώµα, γιατί αυτό αποτελεί ένδειξη ότι έχουν κοπεί πριν από αρκετές ηµέρες. Επιπλέον, απόφυγε όσα έχουν άνθη, γιατί είναι πολύ ώριµα.

Πώς να το µαγειρέψεις
Μπορείς να το απολαύσεις µε πολλούς τρόπους: βραστό, στον ατµό, σοτέ, στον φούρνο, ακόµα και ωµό. Έχε υπόψη σου, όµως, ότι το παραβρασµένο µπρόκολο χάνει έως και 66% των ουσιών του.
Μπορεί να διατηρηθεί στο ψυγείο έως και 10 ηµέρες, εάν το κλείσεις αεροστεγώς σε µια σακούλα. Εάν έχει µαγειρευτεί, πρέπει να φυλάσσεται στο ψυγείο σε δοχείο µε καπάκι για 2-3 ηµέρες.

Σηµαντικά οφέλη
Έχουν διεξαχθεί περισσότερες από 300 έρευνες παγκοσµίως, καθώς οι ευεργετικές ιδιότητές του συµβάλλουν στην αντιµετώπιση πολλών σοβαρών προβληµάτων υγείας. Είναι εξαιρετικά πλούσιο σε βιταµίνες Α, Β1 και C. Επίσης, σε β-καροτίνη, φυλλικό οξύ, σίδηρο, ασβέστιο, µαγνήσιο και κάλιο.
Προφυλάσσει από τον καρκίνο Έχει έντονη αντικαρκινική δράση. Δεν είναι τυχαίο ότι βρίσκεται πρώτο στη λίστα των λαχανικών σε πληθυσµιακές οµάδες µε χαµηλά ποσοστά καρκίνου, και µάλιστα διαφορετικών τύπων (µαστού, προστάτη, πνεύµονα, λάρυγγα κ.λπ.). Οι σηµαντικότερες ουσίες που ενισχύουν αυτή τη δράση είναι η Ι3C και η σουλφοραφάνη.
Προλαµβάνει τις καρδιακές παθήσεις Ανήκει στα κραµβοειδή λαχανικά, όπως και το κουνουπίδι, έχει αντιοξειδωτική δράση κι αυτό έχει ως αποτέλεσµα να προστατεύει από τα καρδιαγγειακά νοσήµατα.
«Θωρακίζει» την όραση Η σουλφοραφάνη που περιέχει έχει την ικανότητα να προστατεύει τα κύτταρα του µατιού από την υπεριώδη ακτινοβολία.
Βοηθά στην καλή λειτουργία του πεπτικού συστήµατος Χάρη στο θαυµατουργό συστατικό του, τη σουλφοραφάνη, καταπολεµά το ελικοβακτηρίδιο του πυλωρού, που προκαλεί γαστρίτιδα και πεπτικό έλκος.
Ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστηµα Τα πλούσια αντιοξειδωτικά του σε συνδυασµό µε την ουσία I3C, που κατά τη µάσηση µετατρέπεται στην ουσία DIM, αυξάνει τα επίπεδα των λευκών κυττάρων και των λεµφοκυττάρων, θωρακίζοντας έτσι το ανοσοποιητικό µας σύστηµα.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ