τι να φας πριν την προπόνηση

Πολλές φορές θα έχεις αναρωτηθεί και εσύ για το τι να φας μετά την προπόνηση. Κάναμε λίστα και σε διαβεβαιώνουμε πως έτσι θα κάψεις παραπάνω λίπος.

Να θυμάσαι πως οι γενικοί κανόνες για να µεγιστοποιηθούν η αντοχή και η απόδοσή σου είναι να καταναλώνεις ένα γεύµα περίπου 2-4 ώρες πριν από την προπόνηση και να προτιµάς τρόφιµα χαµηλού γλυκαιµικού δείκτη σε συνδυασµό µε κάποια πρωτεΐνη.

Σύμφωνα με τον βιοχημικό διατροφολόγο Δημήτρη Μπιτσάνη, εναλλακτικά, µπορείς να φας ένα σνακ 20’-60’ πριν από την άσκηση. Σε αυτή την περίπτωση δεν πειράζει αν είναι χαµηλού ή υψηλού γλυκαιµικού δείκτη. Μπορεί να είναι µόνο υδατανθρακικό ή κυρίως υδατανθρακικό.

Τι να φας μετά την προπόνηση

Ενδεικτικά γεύµατα χαµηλού ή µέτριου γλυκαιµικού δείκτη
• πατατοσαλάτα µε τυρί, λαχανικά και ελαιόλαδο
• κρέας ή κοτόπουλο ή ψάρι ή σούπα µε ρύζι ή πατάτα και λαχανικά
• κουάκερ µε φρούτα και ξηρούς καρπούς
• γαριδοµακαρονάδα και σαλάτα µε ελαιόλαδο

Σνακ
• φρούτα ή αποξηραµένα φρούτα
• µπανάνα ή γιαούρτι, µέλι και ξηροί καρποί
• 1 ποτήρι χυµό
• 1 τοστ µε τυρί και αβοκάντο

Στην αντίπερα όχθη, φυσικά και υπάρχει το τι να μην φας ποτέ πριν από την προπόνηση για να μην… νιώθεις ότι κάνεις μια τρύπα στο νερό.

Τι να μην φας λοιπόν πριν την προπόνηση

Τροφές πλούσιες σε φυτικές ίνες

Σύμφωνα με την Erika Hammond, γυμνάστρια και συνιδρύτρια του Rumble Boxing, καλύτερα να μείνεις μακριά από τις φυτικές ίνες πριν την προπόνησή σου.

Ροφήματα με ανθρακικό

«Καλύτερα να μην καταναλώσεις οτιδήποτε με φυσαλίδες πριν την προπόνησή σου» λέει η Ashley Guarrasi, μια ακόμα συνιδρύτρια του Rumble Boxing.

Γαλακτοκομικά

Τα γαλακτοκομικά προκαλούν την δημιουργία βλέννας στο στομάχι κάτι που τα κάνει δύσπεπτα. «Τα γαλακτοκομικά μπορεί να προκαλέσουν πρήξιμο και αέρα επίσης» λέει η Hammond.

Σνακ με ζάχαρη

Οι μπάρες δημητριακών και τα μπισκότα είναι πολύ εύκολα σνακ όταν είσαι στο δρόμο όμως δεν θα σου χαρίσουν την ενέργεια και το αίσθημα πληρότητας που περιμένεις.

Τηγανητά

Είναι πεντανόστιμα αλλά θα σού βγουν σε κακό. «Τα λάδια, οι κρέμες και τα βούτυρα δεν έχουν θέση στον οργανισμό σου αν θες να έχεις καλές επιδόσεις» λέει η Hammond.

Ζεστά Ροφήματα

Τα ζεστά ροφήματα όπως ο ζεστός καφές ή ένα τσάι, θα σε κάνουν να ιδρώσεις πολύ κατά τη διάρκεια της άσκησής σου» λέει η Mitrea.

Δες και αυτό: Το μπαχαρικό που «καίει» το λίπος