Μάθε ποιοι είναι οι νέοι διατροφικοί “κρυπτονίτες” που θα σου δώσουν την έξτρα δύναμη που χρειάζεσαι!

Αν θέλεις να αδυνατίσεις, να ενισχύσεις το ανοσοποιητικό σου, να ρίξεις τη χοληστερίνη ή την πίεση, να τονώσεις τον οργανισμό σου και να αποκτήσεις σούπερ δυνάμεις, δεν έχεις παρά να δοκιμάσεις αυτές τις νέες υπερτροφές!

ΤΣΑΙ MACHA για αδυνάτισμα

Τι είναι: Γιαπωνέζικο πράσινο τσάι σε σκόνη, που μπορεί να χρησιμοποιηθεί στην μαγειρική ή να καταναλωθεί ως αφέψημα.

Χρήση: Ως ρόφημα ή ως αρωματικό στη μαγειρική. Αν στο τσάι σου βάλεις μια φλούδα λεμονιού, θα βελτιώσει την απορρόφηση των κατεχινών, λόγω της βιταμίνης C που περιέχει.

Πώς σε ωφελεί: Περιέχει τουλάχιστον 137 φορές περισσότερες αντιοξειδωτικές ουσίες (κατεχίνες) σε σχέση με άλλες ποικιλίες τσαγιού. Οι κατεχίνες συμβάλλουν στην πρόληψη της παχυσαρκίας και βοηθούν στο αδυνάτισμα.

SANCHA INCHI για έλεγχο της όρεξης

Τι είναι: Ένα δέντρο του Αμαζονίου. Οι ιθαγενείς λαμβάνουν το έλαιο που προκύπτει από τους καρπούς του.

Χρήση: Θα το βρεις σε μορφή σκόνης, την οποία μπορείς να ρίξεις στα δημητριακά ή τα ζυμαρικά ή να χρησιμοποιήσεις αντί για λάδι στις σαλάτες σου.

Πώς σε ωφελεί: Θεωρείται ότι συμβάλλει στη μείωση της χοληστερίνης. Είναι πλούσιο σε ω-3 και ω-6 λιπαρά, σε απόλυτη ισορροπία, και αυτό είναι σημαντικό να το γνωρίζεις, επειδή, σύμφωνα με έρευνα, τα τρόφιμα που είναι πλούσια σε ω-3 λιπαρά αλλά περιέχουν πολύ μικρή ποσότητα ω-6 μπορεί να αυξήσουν τον κίνδυνο καρδιαγγειακών νοσημάτων. Περιέχει, επίσης, τρυπτοφάνη, ένα αμινοξύ που, όταν καταναλωθεί σε συνδυασμό με ένα γεύμα πλούσιο σε υδατάνθρακες και φτωχό σε πρωτεΐνη, μπορεί να αυξήσει την παραγωγή σεροτονίνης στον εγκέφαλο. Αυτός ο νευροδιαβιβαστής σε βοηθά να κοιμηθείς καλύτερα και να ελέγξεις την όρεξή σου.

ΜΑΥΡΟ ΣΚΟΡΔΟ για μείωση της πίεσης

Τι είναι: Σκόρδο το οποίο έχει υποστεί ζύμωση σε υψηλές θερμοκρασίες, μια διαδικασία η οποία συνήθως διαρκεί ένα μήνα. Έχει πιο γλυκιά γεύση σε σχέση με το κοινό σκόρδο, ενώ δεν έχει την έντονη μυρωδιά του.

Χρήση: Ως γαρνιτούρα στο φαγητό, ή για να το προσθέσεις στα φαγητά σου κατά το μαγείρεμα. Ταιριάζει στα μακαρόνια, τις σαλάτες και το κρέας. Ακόμη, ορισμένοι συνηθίζουν να το τρώνε και σκέτο, αφού δεν έχει ενοχλητική μυρωδιά.

Πώς σε ωφελεί: Πρόκειται για τον νέο φίλο του ανοσοποιητικού σου συστήματος, που μπορεί να μειώσει τη διάρκεια του κρυολογήματος κατά 61%. Επίσης, ρίχνει την πίεση του αίματος και προστατεύει από την έκπτωση των νοητικών λειτουργιών και μορφές άνοιας όπως το Αλτσχάιμερ.

ΜΑΥΡΗ ΣΟΓΙΑ για υγιή καρδιά

Τι είναι: Μαύρα φασόλια σόγιας.

Χρήση: Μπορείς να φτιάξεις σαλάτες, σούπες και διάφορα άλλα φαγητά, όπως και με την κανονική σόγια που πιθανότατα έχεις ήδη χρησιμοποιήσει.

Πώς σε ωφελεί: Τα μαύρα φασόλια σόγιας περιέχουν ισοφλαβόνες, σαπωνίνες, φυτοστερόλες και άλλα αντιοξειδωτικά συστατικά, που βοηθούν στην πρόληψη του καρκίνου. Μελέτες έχουν επίσης διαπιστώσει ότι είναι ευεργετικά για την καρδιά. Στο πλαίσιο μελέτης που πραγματοποίησαν ερευνητές στη Νότια Κορέα, διαπιστώθηκε ότι το μαύρο εκχύλισμα της σόγιας βελτίωσε την κυκλοφορία του αίματος των συμμετεχόντων στην έρευνα, ενώ περιόρισε τον κίνδυνο καρδιαγγειακών προβλημάτων.

TEFF για τα οστά

Τι είναι: Πρόκειται για ένα είδος σιτηρού που δεν περιέχει γλουτένη. Το teff είναι λεπτόκοκκο, ενώ, ως προς το χρώμα του, είναι λευκό, κόκκινο ή καφέ σκούρο. Ευδοκιμεί κυρίως στην Αιθιοπία, όπου αποτελεί βασικό συστατικό της κουζίνας τους.

Χρήση: Μπορείς να το χρησιμοποιήσεις ως υποκατάστατο της μαγιάς. Έχει ελαφριά γεύση καρυδιού. Το αλεύρι από teff αποτελεί μια εναλλακτική λύση στην περίπτωση δυσανεξίας στη γλουτένη. Είναι ιδανικό για να φτιάξεις πίτες, μπισκότα, ψωμί και άλλα αρτοσκευάσματα.

Πώς σε ωφελεί: Περιέχει αμινοξέα και έχει υψηλή περιεκτικότητα σε πρωτεΐνες, ασβέστιο και σίδηρο. Έχει μεγαλύτερη ποσότητα ασβεστίου σε σχέση με τα γνωστά σιτηρά, κάτι που βοηθά στην οστική πυκνότητα. Ένα φλιτζάνι σού προσφέρει 123 mg ασβεστίου, που αντιστοιχεί στο 12% της ποσότητας που έχει ανάγκη ο οργανισμός σου καθημερινά. Γενικά, το teff έχει υψηλή θρεπτική αξία.

CAMU CAMU για ενίσχυση του ανοσοποιητικού

Τι είναι: Τα μούρα Camu Camu είναι μικρά κόκκινα φρούτα τα οποία βρίσκονται σε θάμνους που φύονται στο τροπικό δάσος του Αμαζονίου. Θα τα βρεις σε μορφή σκόνης.

Χρήση: Αν θέλεις να προσθέσεις γεύση εσπεριδοειδών, ρίξε ένα κουταλάκι σε χυμούς φρούτων ή γρανίτες. Έχει αρκετά ξινή γεύση.

Πώς σε ωφελεί: Τα Camu Camu έχουν περισσότερη βιταμίνη C από οποιοδήποτε άλλο γνωστό φρούτο στον κόσμο και έως 23 φορές περισσότερη από ένα πορτοκάλι, σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα. Είναι πλούσια σε αντιοξειδωτικά συστατικά, αμινοξέα, βιταμίνες και άλλα θρεπτικά συστατικά (β-καροτένιο, ασβέστιο, σίδηρο, φώσφορο κ.ά.). Ενισχύουν το ανοσοποιητικό σύστημα και μειώνουν τα συμπτώματα του κρυολογήματος και της γρίπης, συμβάλλουν στη διατήρηση υγιών ούλων, ματιών και δέρματος και έχουν αντισηπτική δράση. Είναι φυσικά αντικαταθλιπτικά (ενισχύουν την έκκληση ουσιών στον οργανισμό μας που σχετίζονται με τη βελτίωση τη διάθεσης). Βοηθούν στην πρόληψη του διαβήτη, της αρτηριοσκλήρωσης και της νόσου του Πάρκινσον.

ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΗ ΜΑΓΙΑ για γερό μυαλό

Τι είναι: Δεν έχει καμία σχέση με τη μαγιά μπύρας που γνωρίζεις ως συμπλήρωμα διατροφής. Πρόκειται για μια αμιγώς χορτοφαγική τροφή, που θα βρεις σε μορφή σκόνης ή σε νιφάδες και είναι πολύ νόστιμη.

Χρήση: Θεωρείται το τυρί των χορτοφάγων, αφού μπορείς να τη χρησιμοποιήσεις αντί για παρμεζάνα στα μακαρόνια ή όπου άλλου μπορείς να βάλεις παρμεζάνα.

Πώς σε ωφελεί: Περιέχει 50% πρωτεΐνη και είναι πλούσια σε βιταμίνη Β12, η οποία είναι απαραίτητη για την ομαλή λειτουργία του εγκεφάλου καθώς μεγαλώνουμε. Είναι μια καλή επιλογή για τους χορτοφάγους, καθώς η συγκεκριμένη βιταμίνη βρίσκεται μόνο στα ζωικά προϊόντα, όπως το κρέας και τα γαλακτοκομικά. Ακόμη όμως κι αν δεν ανήκεις σε αυτή την κατηγορία, είναι πολύ πιθανό να σου λείπει Β12. Σύμφωνα με μελέτη, το 20% των ανθρώπων παγκοσμίως παρουσιάζουν ανεπάρκειά της.