ΗΧριστίνα πήρε την πολύ δύσκολη απόφαση να αλλάξει ριζικά τις διατροφικές της συνήθειες και να ριχτεί στη µάχη της απώλειας κιλών. Επιβραβεύτηκε, όµως, µε τον καλύτερο τρόπο, αφού η εµφάνισή της άλλαξε ριζικά!

Από τη Έρρικα Λευθέρη

Ένα στρουµπουλό παιδί

«Θυµάµαι τον εαυτό µου από µικρό κορίτσι και πάντα είχα αρκετά παραπάνω κιλά από το φυσιολογικό για την ηλικία µου. Πάντα ονειρευόµουν να γίνω ένα όµορφο κορίτσι, αλλά, όταν κοιταζόµουν στον καθρέφτη, αυτό δεν φαινόταν πουθενά. Θεωρώ πολύ σηµαντική την εξωτερική εµφάνιση – όχι ότι αυτό παίζει ρόλο στη ζωή µας, απλώς εγώ ήθελα να φαίνοµαι ωραία. Μου αρέσουν τα ωραία ρούχα και µε στενοχωρούσε το γεγονός ότι εγώ δεν µπορούσα να τα φορέσω. Είχα σαν όνειρο το σώµα ενός µοντέλου και πάντα το θαύµαζα. Δυστυχώς, όµως, η πραγµατικότητα ήταν άλλη και η εµφάνισή µου µε δυσκόλευε παντού».

_MG_6966site

Φωτογραφίες; Κώστας Καπαρελιώτης

Μαλλιά – μακιγιάζ: Πόπη Μαργαρίτη, Styling: Στεφανία Λυμπεροπούπου

Η υγεία µου κλονίστηκε

«Δεν ήταν, όµως, µόνο η εµφάνιση. Είχα αρχίσει να αντιµετωπίζω σοβαρά προβλήµατα υγείας. Δυσκολευόµουν µε τις κινήσεις µου, το ίδιο και µε την αναπνοή µου. Στα 18 µου, όµως, τα πράγµατα σοβάρεψαν. Χάλασα το στοµάχι µου από την κακή διατροφή, µε αποτέλεσµα να ταλαιπωρούµε και να κινδυνεύω από τους καθηµερινούς εµετούς».

Πριν:

martyria xristina_prin

Μετά:

_MG_6990site

Έζησα το bullying

«Φυσικά, και σε προσωπικό και κοινωνικό επίπεδο τα πράγµατα ήταν δύσκολα. Συναισθηµατικά ένιωθα άσχηµα µε τον εαυτό µου και ένιωθα πολύ συχνά µόνη µου και περιθωριοποιηµένη. Όσον αφορά στην κοινωνική µου ζωή, από το νηπιαγωγείο ακόµα υπήρχε πρόβληµα µε τα άλλα παιδιά, τόσο µέσα στο σχολείο όσο και εκτός. Με αντιµετώπιζαν µε το χειρότερο τρόπο· µε σωµατική όσο και λεκτική βία. Έχω υποστεί σε µεγάλο βαθµό bullying – τα παιδιά µπορεί να είµαστε πολύ σκληρά ορισµένες φορές! Η σχέση µου µε τα αγόρια ήταν ανύπαρκτη, συνήθως µε κορόιδευαν. Δεν υπήρχε πιθανότητα να εκδηλωθεί ερωτικό ενδιαφέρον».

_MG_7009site

Η µεγάλη απόφαση

«Στα 18 µου, µετά το πρόβληµα υγείας που είχε προκύψει, πήρα την απόφαση να αλλάξω την κατάσταση. Έπρεπε να κάνω κάτι δραστικό και να πάρω τη ζωή µου στα χέρια µου! Είχα προσπαθήσει πολλές φορές στο παρελθόν να χάσω κάποια κιλά, πάντα όµως οι προσπάθειές µου έπεφταν στο κενό. Τότε απευθύνθηκα στη διατροφολόγο µου, και µε τη βοήθεια παθολόγου, ψυχολόγου και προπονητών, ξεκίνησα τον αγώνα της απώλειας των κιλών µε σωστό τρόπο».

_MG_6936site

Το κοµµάτι της στήριξης

«Η οµάδα που συνεργαζόµουν ήταν δίπλα µου και µε στήριξε πολύ σε αυτή την πορεία. Η οικογένειά µου, αν και µε στηρίζει, έχει διαφορετικές διατροφικές συνήθειες. Η γυµναστική ξεκίνησε στην αρχή µε χαλαρό ρυθµό και µια ήπιας µορφής άσκηση. Όσο όµως περνούσε ο καιρός, την αγάπησα πάρα πολύ, µέχρι που αποφάσισα να ασχοληθώ µε το body building σε κατηγορία bikini competitor. Ένα άθληµα που σε κάνει να πειθαρχείς και βάζει το σώµα σου σε νέες βάσεις».

Καινούρια αρχή

«Σήµερα που έχω φτάσει στο στόχο µου, η ζωή µου έχει αλλάξει ριζικά. Η εµφάνισή µου έχει µεγάλη διαφορά, το ίδιο και η ψυχολογία µου. Νιώθω πολύ καλά µε τον εαυτό µου, περνάω πολύ καλά, έχω κάνει παρέες και το ερωτικό κοµµάτι έχει αλλάξει εντελώς. Χαίροµαι πλέον κάθε στιγµή στη ζωή µου».

Το µήνυµα

«Με θέληση και στήριξη, µπορούµε να καταφέρουµε τα πάντα. Οι ίδιοι πρέπει να στηρίξουµε τον εαυτό µας. Δεν είναι τίποτα ακατόρθωτο, και τρανό παράδειγµα αποτελώ εγώ, που έχασα 42 κιλά. Δεν χρειάζεται να στερούµαστε, η σωστή διατροφή είναι το κλειδί».

Τι λεει η διαιτολόγος της

«Όταν ανέλαβα τη Χριστίνα, είχε ήδη χάσει από µόνη της 15 κιλά, κάνοντας µονοφαγικές δίαιτες, χαµηλές σε υδατάνθρακες, µε αποτέλεσµα να κάνει βουλιµικά επεισόδια κατά τη διάρκεια της ηµέρας. Βάλαµε εξ αρχής µικρούς, εφικτούς στόχους, µε αποτέλεσµα να καταφέρουµε να φτάσουµε το µεγάλο στόχο µας, τα µείον 20 κιλά. Ξεκινήσαµε µε το να κάνει 5 µικρά γεύµατα, τα οποία περιείχαν, κατανεµηµένα σωστά, τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά για τον οργανισµό της. Προσπαθήσαµε να βάλουµε τρόφιµα από όλες τις οµάδες τροφών, διότι ορισµένα τρόφιµα, όπως όσπρια και λαδερά, δεν τα συµπεριλάµβανε στη διατροφή της. Τα κυρίως γεύµατά της είχαν αρχικά ως βάση την πρωτεΐνη και τις φυτικές ίνες (σαλάτες), προκειµένου να αισθάνεται κορεσµό. Η Χριστίνα, επίσης, είχε έντονα την τάση προς τα γλυκίσµατα. Αυτό το καταπολεµήσαµε µε υποκατάστατα όπως αποξηραµένα φρούτα, γιαούρτι µε µέλι, µπάρες δηµητριακών και παγωτό 0%. Το πιο σηµαντικό, ωστόσο, που τη βοήθησε ήταν ότι ξεκίνησε άσκηση τέσσερις φορές την εβδοµάδα. Αυτό διατήρησε την ήδη υπάρχουσα αυξηµένη µυϊκή µάζα σταθερή και, παράλληλα, αύξησε τις ενεργειακές δαπάνες της. Εν τέλει, το πιο βασικό είναι η διατροφική εκπαίδευση· η Χριστίνα, σε διάστηµα ενός έτους, έµαθε πάρα πολλά για τη διατροφή, πόσα γεύµατα πρέπει να κάνει και πώς θα τα κατανέµει σωστά κατά τη διάρκεια της ηµέρας. Εποµένως, τώρα πια γνωρίζει από µόνη της πώς να διατηρήσει το βάρος της σταθερό».

Βασιλική Γρηγορίου, Κλινική Διαιτολόγος-Διατροφολόγος, MSc

Διάβασε επίσης:

Δημήτρης Τρυφωνίδης: Πώς πέταξε από πάνω του 77 ολόκληρα κιλά