μεσημεριανό στη δουλειά

Μήπως το μεσημεριανό στη δουλειά σού «πέφτει» λιγάκι βαρύ; Πάτησε pause στον εργασιακό φόρτο, αναπλήρωσε τη χαμένη σου ενέργεια με σούπερ ασκήσεις και διεκδίκησε δυναμικά ένα υγιεινότερο, παραγωγικότερο και πιο αισιόδοξο απόγευμα!

Τα στατιστικά δεδομένα μιλούν πειστικά από μόνα τους. Το εργατικό δυναμικό παρουσιάζει πτωτική τάση στην καμπύλη της διαχρονικής ευεξίας που φθίνει και αυτό δεν ακούγεται διόλου περίεργο αν αναλογιστεί κανείς πως περνάμε περίπου πέντε ολόκληρα χρόνια από τη ζωή μας καθισμένοι απλά σε ένα γραφείο.

Θέτοντας ωστόσο το μυϊκό μας σύστημα σε τέτοια αδράνεια, η εμφάνιση περισσότερων αναλογικά κρουσμάτων δυσμενών παθήσεων (όπως ο καρκίνος, ο διαβήτης, τα εμφράγματα) δεν προκαλεί έκπληξη.

Γιατί πρέπει να τρως μεσημεριανό στη δουλειά

Τα πράγματα κάνει χειρότερα η μελέτη που καταδεικνύει πως το 60% από όλους εμάς δεν κάνει καν διάλειμμα για φαγητό το μεσημέρι! Αποτέλεσμα όλων αυτών; Ο μέσος εργαζόμενος ως υπάλληλος γραφείου παίρνει περίπου 6,5 κιλά παραπάνω κάθε χρόνο!

Στο απαιτητικό εργασιακό (και καθιστικό) 8ωρο πρέπει σαφώς να προσθέσουμε το χρόνο που κάθεσαι μέχρι να μεταβείς από το σπίτι στη δουλειά και αντίστροφα, αλλά και το χρόνο που αναπόφευκτα θα δαπανήσεις στο σπίτι σου χαλαρή στον καναπέ και μπροστά στην τηλεόραση! Είσαι έτοιμη για το (τρομακτικό) άθροισμα; Έχεις, σε πολύ γενικές γραμμές, ένα 10ωρο κολλημένη σε μια καρέκλα/καναπέ και όλο αυτό, μάντεψε, θα το δεις πολύ σύντομα να απεικονίζεται κυρίως στους πολύπαθους γλουτούς σου!

Ας περάσουμε, όμως, στα καλά νέα! Όλο αυτό μπορείς να το καταπολεμήσεις και να αντιστρέψεις αυτή την αναπόφευκτη, αλλά μοιραία για τη γραμμή και την υγεία σου, πορεία. Πώς; Η νέα τάση προβλέπει πολύ απλά… επιστροφή στο παρελθόν!

Εκεί που οι παλιότεροι έκαναν διάλειμμα το μεσημέρι για φαγητό και κουβεντούλα, εσύ μπορείς σήμερα να πατήσεις ένα απλό pause και να διεκδικήσεις ένα διάλειμμα για να επανακτήσεις τη φυσική σου ισορροπία. Σχετική μελέτη έδειξε πως όσα περισσότερα διαλείμματα έκαναν οι εργαζόμενοι τόσο περισσότερο υγιείς και σε καλή φόρμα ήταν, ακόμα και αν αναγκάζονταν να καθίσουν στο γραφείο μέχρι αργά το βράδυ.

Δεν θα σε ωφελήσει βεβαίως απλώς να αράξεις και να κάνεις τσιγάρο, σχολιάζοντας όλα τα νέα του γραφείου. Η αποτελεσματική γυμναστική είναι το κλειδί. Πρέπει να «δουλέψεις» και κυριολεκτικά να ιδρώσεις, αλλά αυτή τη φορά μακριά από υπολογιστή, deadlines, χαρτιά και e-mails. Το… μπόνους που θα λάβεις θα σε αποζημιώσει, είναι σίγουρο!

Οι 4 λόγοι που θα πρέπει να τρως μεσημεριανό στη δουλειά

Εργασιακή αποτελεσματικότητα

Νομίζεις πως το να δουλεύεις ακατάπαυστα σε κάνει ιδανική υπάλληλο; Σου έχουμε νέα! Επιστημονικές έρευνες έδειξαν πως όσοι σταματούν το μεσημέρι για να ασκηθούν επιστρέφουν στη δουλειά με περισσότερη διάθεση να αντιμετωπίσουν αποφασιστικά τα επείγοντα και απαιτητικά εργασιακά ζητήματα που προκύπτουν. Είναι ευρέως πλέον αποδεκτό πως υπάρχουν πολλά φυσικά -αλλά και πνευματικά- οφέλη για όσους επιλέγουν τη μεσημεριανή γυμναστική.

Αν όλοι οι εργαζόμενοι μπορούσαν να εντάξουν στη μέρα τους ένα ευεργετικό διάλειμμα για σωματική άσκηση, το πιθανότερο είναι πως ολόκληρη την υπόλοιπη μέρα θα αισθάνονταν αναζωογονημένοι και έτοιμοι να αντεπεξέλθουν συναισθηματικά αλλά και σωματικά στις πιο δύσκολες εργασιακές απαιτήσεις. Και ο παράγοντας παραγωγικότητα είναι κάτι που σίγουρα σηματοδοτεί την αυτοεκτίμησή μας στη δουλειά.

Εξαιρετική φυσική κατάσταση

Μη χάνεις τον καιρό σου με πολύωρα προγράμματα γυμναστικής, τουλάχιστον τη συγκεκριμένη ώρα της ημέρας. Έρευνες έδειξαν πως η βάση για ένα αποτελεσματικό πλάνο σωστής εκγύμνασης είναι ένα εντατικό… δεκαπεντάλεπτο προπόνησης, οπότε δεν υπάρχουν δικαιολογίες πως ο χρόνος του μεσημεριανού διαλείμματος δεν επαρκεί.

Ο… μαραθώνιος στο διάδρομο του γυμναστηρίου μπορεί να περιμένει λιγάκι, μιας και σε καθημερινή βάση αποδοτικότερο για τη σωστή φυσική σου κατάσταση είναι ένα ολιγόλεπτο, απαιτητικό ωστόσο, πρόγραμμα. Ο περιορισμός του χρόνου εξάλλου ενισχύει την έκκριση των κατάλληλων ορμονών που διεγείρουν ακόμα περισσότερο την εγκεφαλική λειτουργία ώστε να αφοσιωθείς πλήρως σε αυτό που κάνεις.

Καλύτερη υγεία

Τι γίνεται όμως αν δεν δουλεύεις κοντά σε ένα γυμναστήριο ή η εταιρεία σου δεν είναι μια πολυεθνική με ανάλογα… facilities (το πιθανότερο);

Επιστήμονες από το Πανεπιστήμιο του Έσσεξ διαβεβαιώνουν πως ανάλογα ευεργετικά αποτελέσματα στη φυσική και εργασιακή ψυχολογική σου κατάσταση έχει ακόμα και η άσκηση σε έναν οποιοδήποτε ανοιχτό χώρο πρασίνου (όπως σε ένα πάρκο), με το πρόσθετο πλεονέκτημα πως τα ερεθίσματα της φύσης δρουν ακόμα πιο καταλυτικά στη χαλάρωσή σου.

Μετά από τις απαιτητικές υποχρεώσεις του εργασιακού πρωινού, δεν υπάρχει καλύτερη λύτρωση για τον εγκέφαλο και το σώμα από μια αλλαγή σκηνικού. Μια μισάωρη άσκηση θα σε ανανεώσει, θα σε βοηθήσει να συγκροτήσεις τις δυνάμεις σου και να επιστρέψεις στο γραφείο γεμάτη ενέργεια και χαρά.

Τίποτα σαν το μεσημέρι

Κράτα σημειώσεις: είναι διαπιστωμένο πως η άσκηση τις πρώτες ώρες του απογεύματος βελτιώνει τη φυσική κατάσταση, απογειώνει την επίδοση και μειώνει τον κίνδυνο τραυματισμών.

Συγκεκριμένα, μελετητές από το Πανεπιστήμιο της Αριζόνας το αποδίδουν στην αύξηση της θερμοκρασίας του σώματος που θερμαίνει τις ίνες των μυών και των συνδετικών ιστών, με αποτέλεσμα μεγαλύτερη ελαστικότητα και λιγότερους τραυματισμούς. Οποιαδήποτε νευρομυική άσκηση (που απαιτεί δηλαδή υψηλά επίπεδα δύναμης) έχει αποδειχτεί πως αποδίδει τα μέγιστα όταν εκτελείται το απόγευμα ή αργά το μεσημέρι και θεωρείται πολύ καλύτερη από το αν η αντίστοιχη γινόταν το πρωί!

Δες και αυτό: Παχαίνει το βραδινό φαγητό; 4 tips για να… τρως άφοβα