δίαιτα χωρίς δίαιτα

Έχεις σκεφτεί ποτέ ότι τα μοντέλα δεν ακολουθούν κάποια δίαιτα αλά γενικούς κανόνες διατροφής; Κι όμως είναι αλήθεια, αφού δεν περνάει πάντα η υγιεινή διατροφή μέσα από τις στερητικές δίαιτες. Μπορείς να κάνεις δίαιτα χωρίς δίαιτα και σου δείχνουμε τον τρόπο.

Οι παρακάτω 12 σούπερ συμβουλές αποδεικνύουν πως μπορείς να αλλάξεις το διατροφικό σου προφίλ χρησιμοποιώντας πολύ απλά,… εναλλακτικά όπλα και να νικήσεις στη μάχη με τα περιττά κιλά! Ακολούθησέ τες πιστά και θα… τα χάσεις!

Άσε, λοιπόν, κατά μέρος τις αφοριστικές υποσχέσεις και προσπάθησε να κάνεις μικρές –και σε πρώτο επίπεδο ανεπαίσθητες– αλλαγές τόσο στο καθημερινό σου διατροφολόγιο όσο και στη γαστρονομική σου συμπεριφορά γενικότερα. Θα εκπλαγείς με το πόσο αθόρυβα αυτές θα ενσωματωθούν στη ρουτίνα σου και, τελικά, θα σε βοηθήσουν να κάνεις μια ζωή δίαιτα χωρίς … δίαιτα!

Πως να κάνεις δίαιτα χωρίς δίαιτα – Τα tips στα οποία ορκίζονται τα μοντέλα

Ώρα για καθάρισμα

Ακούγεται ίσως παράξενο, αλλά έχει διαπιστωθεί άμεση συσχέτιση μιας αναστατωμένης κουζίνας με την υπέρμετρη κατανάλωση επιβαρυντικών για την υγεία και τη σιλουέτα σνακ. Βρόμικα πιάτα στο νεροχύτη, λερωμένοι πάγκοι και τραπέζια γεμάτα αποφάγια οδηγούν σε περίπου 44% μεγαλύτερη κατανάλωση junk food.

Άνθρωποι που είχαν συνέχεια στο άμεσο οπτικό τους πεδίο ανοιγμένα τσιπς ή μισοτελειωμένες σοκολάτες πάνω σε έναν πάγκο όπου κυριαρχούσε το… χάος, αποδεδειγμένα ζύγιζαν 8 κιλά περισσότερο από εκείνους που έτρωγαν σε ένα καθαρό και τακτοποιημένο περιβάλλον.

Το… πιάτο μετράει

Πάνω στη λεγόμενη «ψυχολογία του πιάτου», σε ό,τι αφορά στο ρόλο που διαδραματίζει στη σωστή δίαιτα, έχουν στηθεί ολόκληρες θεωρίες. Την επόμενη φορά, λοιπόν, που θα έχεις να σερβίρεις ένα ανοιχτόχρωμο φαγητό, μην επιλέξεις το κλασικό λευκό σερβίτσιο, που μπορεί να σε κάνει να υποτιμήσεις την ποσότητα που βάζεις. Αντ’ αυτού, επίλεξε σκουρόχρωμα πιάτα, για να ελέγχει πάντα το μάτι σου πόσο βάζεις και πόσο τελικά θα καταναλώσεις.

Υπάρχει βέβαια, πάντα, και ο χρυσός κανόνας του «μικρού πιάτου», είναι όμως βέβαιο πως δεν μιλάμε για πολύ μικρά πιάτα, μιας και σε αυτή την περίπτωση θα βρίσκεις πάντα τη δικαιολογία να γυρίζεις για… refill στην κατσαρόλα. Ο ίδιος κανόνας ισχύει και για τα ποτήρια, φυσικά. Διάλεξε ψιλόλιγνα αντί για κοντά και πλατιά – αν και με την ίδια ποσότητα μέσα τους, θα δείχνουν πως περιέχουν περισσότερο υγρό. Και ναι, αυτό θα κάνει το θαυματουργό… κλικ στην ψυχολογία σου!

Σκέψου θετικά

Σίγουρα το έχεις τσεκάρει και μόνη σου πως, όταν είσαι στις «μαύρες» σου, τείνεις πιο πολύ στην άσκοπη υπερκατανάλωση θερμίδων, με στόχο να ανέβεις ψυχολογικά – το μόνο που ανεβαίνει, ωστόσο, είναι η μέτρηση στη ζυγαριά σου το άλλο πρωί. Φρόντισε, λοιπόν, όποτε είσαι στην αρχή ενός γεύματος, να διώχνεις όσο μπορείς το άγχος και την αρνητική φόρτιση της ημέρας, αναλογιζόμενη κάτι πιο… ελαφρύ και αισιόδοξο.

Έρευνες έχουν δείξει πως όσοι ανέφεραν μια χαρούμενη σκέψη πριν από το γεύμα τους περιόρισαν το πόσο έφαγαν κατά 11%! Μίλα για κάτι για το οποίο είσαι περήφανη, χαρούμενη ή ανυπόμονη να το ζήσεις, περίγραψε την πιο ωραία στιγμή της ημέρας, ή απλώς έκφρασε την ευγνωμοσύνη σου για κάτι όμορφο που υπάρχει στη ζωή σου. Αντίθετα, κάθε φορά που κάτι έχει δυσμενώς εκτρέψει την ισορροπία στο “σύμπαν” σου, επίλεξε ενσυνείδητα να απομακρυνθείς προσωρινά από κάποιο φαγητό.

Χωρίς… πολεμοφόδια στο γραφείο

Οκτώ ολόκληρα κιλά παραπάνω ζύγιζαν όσοι είχαν επιλέξει να έχουν στο ντουλάπι του γραφείου τους (ή πάνω σε αυτό) ένα γλυκό σνακ… για τις δύσκολες ώρες! Ενώ, συνήθως, χρειάζεσαι μόνο το ¼ αυτής της ποσότητας για να ικανοποιηθεί το αντίστοιχο τμήμα του εγκεφάλου σου και να νιώσεις και πάλι χαρούμενος και ανεβασμένος, οι άνθρωποι κάνουν ολόκληρες… επιδρομές σε αυτόματα μηχανήματα ή ψιλικατζίδικα για να έχουν απλώς κάτι να μασουλήσουν όσοι ώρα δουλεύουν.

Φρόντισε, λοιπόν, αν είσαι και εσύ αυτής της λογικής, να έχεις στο συρτάρι σου κάτι μικρό (και, ιδανικά, υγιεινό). Αν μετά από την κατανάλωσή του αισθάνεσαι ακόμα λιγούρα, κάνε μερικά τηλεφωνήματα για… ψυχολογικό αντιπερισπασμό. Δώσε το περιθώριο στον εγκέφαλό σου να νικήσει την άλογη επιθυμία δίνοντας την εντολή στο σώμα σου ότι είναι «μια χαρά».

Καλύτερα να μασάς

Η τσίχλα είναι ο μεγαλύτερος σύμμαχός σου όταν περιδιαβαίνεις στους διαδρόμους του σούπερ μάρκετ, χαζεύοντας όλα εκείνα τα απίθανα ζαχαρωτά και σνακ! Μελέτες έχουν δείξει πως το μάσημα της τσίχλας μειώνει την τάση του εγκεφάλου να μπει στη διαδικασία να σκεφτεί πόσο υπέροχη θα ήταν η γεύση ενός παγωτού ή ενός κρουασάν. Όσοι πήγαν για ψώνια με μια τσίχλα στο στόμα, δεν το μετάνιωσαν: γύρισαν στο σπίτι έχοντας αγοράσει 7% λιγότερο junk food και ακολούθησαν έναν χρυσό κανόνα για… δίαιτα χωρίς δίαιτα.

Tο πάρτι δεν είναι δικαιολογία

Αν είσαι καλεσμένη σε πάρτι και γνωρίζεις εκ των προτέρων πως θα παρασυρθείς λιγάκι παραπάνω από τα καλούδια του μπουφέ, «υπόγραψε συμβόλαιο» με τον εαυτό σου πως αυτό θα είναι και το κυρίως γεύμα σου. Αν το αξιολογήσεις ως σνακ, το πιθανότερο είναι, μόλις επιστρέψεις, να περάσεις από το ψυγείο (ή και το σουβλατζίδικο της γειτονιάς σου) για… ανεφοδιασμό.

Μια επίσης καλή ιδέα είναι να έχεις φάει κάποια ποσότητα φαγητού ήδη από το σπίτι, ώστε να μη σε πιάσει «κατοχικό σύνδρομο» μόλις δεις τον μπουφέ και να μπορέσεις να επιβληθείς καλύτερα στις… ορμές σου. Αν σκοπεύεις δε να ξαναγεμίσεις το πιάτο σου, περίμενε 15 λεπτά αφού τελειώσεις και στο μεσοδιάστημα πιες ένα μεγάλο ποτήρι νερό.

Τα 3 tips στα οποία ορκίζονται όλα τα μοντέλα

Εμπάργκο… στο ψυγείο

Για να αποφύγεις τις νυχτερινές λιγούρες, βάλε ένα συγκεκριμένο χρονικό όριο στο μυαλό σου κατά το οποίο το ψυγείο «κλειδώνει»! Αν, παρ’ όλα αυτά, συνεχίζεις να στενοχωριέσαι για τις… διαμαρτυρίες του στομαχιού σου ενώ βλέπεις την αγαπημένη σου σειρά στην τηλεόραση, διάλεξε μια κούπα με ένα ζεστό αφέψημα ή ένα μικρό μπολ με γιαούρτι. Φρόντισε να τα σερβίρεις με όμορφο τρόπο, ει δυνατόν σε ένα υπέροχο σερβίτσιο (ώστε να σε αποσπάσει η προετοιμασία από τη σκέψη της ποσότητας), και χωρίς φυσικά γευστικές αλλά… ολέθριες γαρνιτούρες.

Φόρα στενά ρούχα

Ένα αποτελεσματικό τρικ, που όμως κάνει τη διαφορά. Δεν μιλάμε φυσικά για υπερβολές, αλλά έχει εξακριβωθεί πως, όταν έχεις μια κοινωνική εκδήλωση που περιέχει και πιθανές διατροφικές ατασθαλίες, το να φορέσεις λίγο πιο αποκαλυπτικά ρούχα σε κάνει συναισθηματικά πιο ευάλωτη και συνάμα πιο προσεκτική στο τι θα φας, ώστε να συνεχίζεις να φαίνεσαι όμορφη και όχι φουσκωμένη ή με παραμορφωμένα ρούχα.

Κοίτα τι τρως

Μήπως συνηθίζεις να κατευθύνεσαι μισοκοιμισμένη προς το ψυγείο ή ασυναίσθητα να βουτάς συνέχεια το χέρι στη σακούλα με τα τσιπς κατά τη διάρκεια ενός Lord of the Rings marathon στην τηλεόραση; Είναι γνωστό πως αυτές οι συνήθειες μάς κάνουν και χάνουμε εν πρώτοις τον οπτικό έλεγχο του τι τρώμε και, γενικότερα, το μέτρημα των θερμίδων που προσλαμβάνουμε.

Την επόμενη φορά, λοιπόν, φόρα τα γυαλιά σου και συνειδητοποίησε πως πράγματι βρίσκεσαι μπροστά στο ψυγείο, ή βάλε τα πατατάκια σε ένα πιάτο, ακόμα και πάνω σε μια χαρτοπετσέτα – σε οποιαδήποτε δηλαδή επιφάνεια θα είναι εμφανές πόσα τρως. Παράλληλα με τον έλεγχο της ποσότητας, θα ενεργοποιηθούν ενδεχομένως και κάποιοι συναισθηματικοί μηχανισμοί… τύψεων, με αποτέλεσμα το σακουλάκι με τα ζαχαρούχα ή τα πατατάκια να ξαναβρεί το δρόμο του προς το ράφι γρήγορα.

Δες και αυτό: Τσιμπολογάτε συνέχεια; 6 tips διαιτολόγου που κόβουν την όρεξη