πως να ελέγξεις το μυαλό σου

Έχεις αναρωτηθεί ποτέ πως να ελέγξεις το μυαλό σου; Συχνά το νιώθεις φορτωμένο με πληροφορίες και πράγματα που πρέπει να κάνεις αλλά δεν ξέρεις από πού να ξεκινήσεις; Κράτα το μυαλό σου σε εγρήγορση και εστιασμένο στο στόχο με τις παρακάτω ασκήσεις βελτίωσης.

Η λύση στο πρόβλημά σου ακούει στο όνομα «The Link Method»! Γνωστή και ως η βασική τεχνική αποστήθισης. Αυτό το “εργαλείο” συσχετίζει τις λέξεις με κάτι που μας είναι ήδη οικείο. Αν, για παράδειγμα, σου ζητηθεί να αποστηθίσεις 10 ονόματα σε λιγότερο από 5 λεπτά, το πιθανότερο είναι να τα επαναλάβεις όσες περισσότερες φορές μπορείς.

Όμως, με τη Link Method, συνδέεις τα ονόματα που σου έχουν δοθεί με κάτι οικείο, μια πληροφορία που σου είναι ήδη γνωστή, κι έτσι τα θυμάσαι ευκολότερα. Τέλος, ένωσε όλες τις βοηθητικές πληροφορίες σε μία πρόταση. Έτσι θα θυμάσαι την πρόταση, επομένως και τα ονόματα που πρέπει να αποστηθίσεις!

27% περισσότερη ώθηση μπορεί να πάρει η μνήμη σου ακολουθώντας τη “Link Method”, σύμφωνα με ομάδα ψυχολόγων από το Πανεπιστήμιο του Νότιγχαμ στην Αγγλία.

Πως να ελέγξεις το μυαλό σου

Έρευνες έχουν δείξει ότι τα επιτόπου άλματα μπορούν να σε κάνουν ακόμα πιο χαρούμενο, κρατώντας το μυαλό σου καθαρό και ήρεμο. Το μόνο λοιπόν που χρειάζεσαι είναι ένα σχοινάκι, ή ένα τραμπολίνο! Κάνοντας σχοινάκι για 15 λεπτά, θα δώσεις μέχρι και 20 φορές περισσότερη ώθηση στον εγκέφαλό σου, αφού θα εκκριθούν όλα τα χημικά του εγκεφάλου που προσφέρουν χαρά. Τα αποτελέσματα, μάλιστα, είναι τόσο άμεσα που το αίσθημα της ευεξίας θα σε κατακλύσει!

Όταν αγχώνεσαι ιδρώνεις; Πίεσε ένα μπαλάκι με το αριστερό σου χέρι· θα σε βοηθήσει να παραμείνεις χαλαρή και να διώξεις το άγχος.

Πως να αποκτήσεις αναλυτική σκέψη και να ελέγξεις το μυαλό σου

Το να παίρνεις γρήγορα τις σωστές αποφάσεις είναι ένα πολύ σημαντικό χαρακτηριστικό, ειδικά όταν σε πιέζει ο χρόνος. Μετάτρεψε το μυαλό σου σε μηχανή ταχύτητας, λύνοντας όσα περισσότερα παιχνίδια του τύπου «ένωσε τις τελείες» μπορείς. Το αγαπημένο παιδικό παιχνίδι αποδεικνύεται ιδιαίτερα χρήσιμο, γιατί ο εγκέφαλος στην πραγματικότητα βλέπει τη λύση πριν ενώσεις όλες τις τελείες. Έτσι, όσο πιο γρήγορα “οραματιστείς” το αποτέλεσμα τόσο ταχύτερος είναι ο εγκέφαλός σου.

Ένα ακόμα τρικ που θα σε βοηθήσει είναι το εξής: όταν σου παρουσιάζεται ένα ζήτημα, προσπάθησε να δώσεις δύο απόψεις, μία θετική και μία αρνητική. Στη συνέχεια επιχειρηματολόγησε πάνω σε κάθε άποψη. Ο στόχος εδώ είναι να μη σκέφτεσαι το αναμενόμενο, αλλά να κοιτάς ένα θέμα σφαιρικά. Για παράδειγμα, μια ζέβρα είναι λευκή ή μαύρη;

Αντανακλαστική δύναμη

Αυτή η άσκηση απαιτεί λίγο πόνο και ιδρώτα! Εξοπλίσου με δύο βαράκια. Στη συνέχεια, σήκωσε τα χέρια σου πάνω από το κεφάλι κρατώντας τα. Την ίδια στιγμή, πρέπει να στέκεσαι στις μύτες των ποδιών σου· με τα χέρια ψηλά, αναπήδησε ελαφρά. Επανάλαβε την άσκηση για 7 λεπτά και θα δεις τα αντανακλαστικά σου να δουλεύουν πολύ καλύτερα!

Ένα διαφορετικό μοτίβο

Η δημιουργικότητα σε βοηθά να αναπτύξεις τις γνώσεις σου, με σκοπό να δημιουργήσεις κάτι από το μηδέν. Για να την ενισχύσεις, όμως, πρέπει να ενεργοποιήσεις το δεξί ημισφαίριο του εγκεφάλου σου, που είναι υπεύθυνο για αυτή. Ένας καλός τρόπος είναι να εκπαιδεύσεις το μυαλό σου να σκέφτεται και να ενεργεί διαφορετικά, ακόμα κι αν η κατάσταση είναι πάντα η ίδια. Για να το πετύχεις αυτό, πρέπει να το τροφοδοτείς με νέες πληροφορίες, που όμως “πατάνε” πάνω σε γνωστά μοτίβα. Μια καλή άσκηση είναι να περπατάς προς τα πίσω για 10 λεπτά, ή να πηγαίνεις κάθε μέρα στη δουλειά σου από διαφορετικό δρόμο. Ο στόχος είναι να κάνεις τα ίδια πράγματα αλλά με καινούριους τρόπους.

Ίσια την πλάτη! Η καλή στάση σώματος κάνει πιο αποτελεσματική τη διαδικασία της σκέψης κατά 30%. Γι’ αυτό, μην καμπουριάζεις!

Δείτε και αυτό: Πώς γίνεται να πονάει το κεφάλι σου από το άγχος; Ο ειδικός απαντά