Θυμός τι προκαλεί στην υγεία σου

Ο θυμός είναι ένα από τα ανθρώπινα συναισθήματα και όπως κάθε άλλο συναίσθημα έχει τη χρησιμότητά του. Με την εμφάνισή του ενημερώνει ότι ένας άνθρωπος ή μια κατάσταση απειλεί να παραβιάσει κάποιο όριό μας. Είναι πολύ σημαντικό να μάθουμε να σεβόμαστε το μήνυμα που φέρνει ο θυμός και να μη φοβόμαστε όταν τον νιώθουμε.

Σημάδια ότι είμαστε θυμωμένοι

Το ίδιο το σώμα, με την αιώνια σοφία του, θα μας δείξει πότε είμαστε θυμωμένοι. Μήπως αναπνέουμε ακανόνιστα; Μήπως αισθανόμαστε φλογισμένο το πρόσωπό μας; Μήπως νιώθουμε του μυς μας να είναι σφιγμένοι; Μήπως νιώθουμε την ανάγκη να φωνάξουμε δυνατά ή να σπάσουμε κάτι; Μήπως θέλουμε να πετάξουμε κάποιο αντικείμενο ή να χτυπήσουμε κάποιον;

Όποιο και αν είναι το σωματικό ή συναισθηματικό σημάδι που λαμβάνω από το σώμα μου, καλό θα είναι να πάρω λίγο χρόνο και να «ακούσω» τι έχει να μου πει.

Διαχωρίζω το συναίσθημα από τη δράση

Το να νιώθω θυμό και να τον εκφράζω είναι διαφορετικό πράγμα από το να δρω κάτω από το καθεστώς του θυμού. Ο διαχωρισμός αυτός θα χρειαστεί να μας γίνει συνείδηση, γιατί μόνο με αυτόν τον τρόπο θα σταματήσουμε να φοβόμαστε τον θυμό μας και θα ωφεληθούμε από το «δώρο» της ύπαρξής του. Η δράση μας θα χρειαστεί να είναι ωφέλιμη και θετική αντί καταστροφική και επικίνδυνη. Αυτό προϋποθέτει μια ειλικρινή επιθυμία μας να αλλάξουμε τον τρόπο που δρούμε και μια σοβαρή προσπάθεια μέχρι να αλλάξει ο τρόπος με τον οποίο δρούσαμε χρόνια.

Δημιουργικοί τρόποι έκφρασης του θυμού

  1. Παραδεχτείτε ότι είστε θυμωμένοι.
  2. Μοιραστείτε τον θυμό σας με έναν άνθρωπο που εμπιστεύεστε.
  3. Κάντε μια βόλτα.
  4. Ζωγραφίστε μια εικόνα που να αντικατοπτρίζει τον θυμό που νιώθετε.
  5. Γράψτε σε ένα ημερολόγιο τους λόγους για τους οποίους θυμώσατε.
  6. Ασκηθείτε ή χορέψτε.
  7. Μετρήστε μέχρι το 10.
  8. Κάντε κάτι που να σας ευχαριστεί και να ταιριάζει στην ιδιοσυγκρασία σας.

Αν και οι παραπάνω τρόποι μπορεί να φαντάζουν απλοϊκοί, στην πραγματικότητα είναι πολύ αποτελεσματικοί. Αν αισθάνεστε ότι ο θυμός σας είναι εκτός ελέγχου και έχει αρνητικές επιδράσεις στον εαυτό σας, στις σχέσεις ή σε συγκεκριμένους τομείς της ζωής σας, ίσως χρειάζεται να σκεφθείτε μήπως χρειάζεστε στήριξη από κάποιον επαγγελματία ψυχικής υγείας.

Βρείτε όλο το άρθρο στο The Body που κυκλοφορεί κάθε μήνα σε όλα τα περίπτερα

*Από την Νάνσυ Ψημενάτου – Σύμβουλο Ψυχικής Υγείας/ nancypsimenatos.blogspot.com