τι πρωινό τρώνε οι διαιτολόγοι

Ψάξαμε και βρήκαμε 4 πρωινά που τρώνε οι διαιτολόγοι, ακόμα και σε μεγάλες ποσότητες αφού είναι ιδιαίτερα ευεργετικά για τον οργανισμό μας. Μην ξεχνάμε άλλωστε ότι το πρωινό γεύμα, είναι το πιο σημαντικό της ημέρας…

Όπως αναφέρει η κλινικός Διαιτολόγος – Διατροφολόγος της Advanced Nutrition, Κωνσταντίνα Παπαγεωργίου επιστημονικές μελέτες έδειξαν πως η κατανάλωση ενός καλού πρωινού γεύματος ενισχύει τη σωματική και νοητική εγρήγορση. Επίσης, μειώνει το στρες καθώς συνδέεται με την καλύτερη διάθεση σε αντίθεση με εκείνους που αποφεύγουν το πρωινό και μειώνει την όρεξη κατά τη διάρκεια της ημέρας, αποτρέποντας έτσι την κατανάλωση ανθυγιεινών πρόχειρων τροφών.

Δείτε λοιπόν τι επιλέγουν οι διαιτολόγοι. Απαραίτητη προϋπόθεση για να είναι ένα πρωινό πλήρες είναι να περιλαμβάνει ισορροπία πρωτεϊνών, υδατανθράκων και καλών λιπαρών.

Πρωτεϊνική τηγανίτα με ασπράδι αυγού, βρώμη, μέλι και αμύγδαλα

Πρόκειται για ένα αρκετά πρωτεϊνούχο και θρεπτικό πρωινό με λίγες θερμίδες, το οποίο θα σας κρατήσει χορτάτους δίνοντας σας παράλληλα την αίσθηση ότι τρώτε κάποιο γλυκό. Συνταγή: 2 ασπράδια αυγού, 3 κ.σ βρώμη, 1 κ.γ μέλι, κανέλα, 6 αμύγδαλα.

Το γρήγορο πρωινό: βρώμη με γάλα, κανέλα και καρύδια

Για τις μέρες που δεν έχουμε πολύ χρόνο στη διάθεση μας επιλέγουμε ένα γρήγορο αλλά εξίσου θρεπτικό πρωινό. Η αξία του γάλατος είναι αδιαμφισβήτητη, ενώ η βρώμη είναι ένα ανεπεξέργαστο δημητριακό τρόφιμο χωρίς πρόσθετα σάκχαρα, γνωστό για τις καλές διατροφικές του ιδιότητες.

Φρουτοσαλάτα με γιαούρτι, φράουλες, goji berries και κουκουνάρι

Ένα εξίσου γρήγορο, δροσερό και πολυβιταμινούχο πρωινό. Τα gojiberries είναι ένα φρούτο γνωστό για τις αντιοξειδωτικές του ιδιότητες. Οι Κινέζοι λένε πως πρόκειται για το φυτό της μακροζωίας και της αντιγήρανσης. Προσοχή όμως στην ποσότητα αποξηραμένων φρούτων και ξηρών καρπών που τρώτε στα γεύματα σας γιατί όσο υγιεινά και να είναι, δεν παύουν να έχουν αρκετές θερμίδες. Μια κουταλιά της σούπας από το καθένα είναι αρκετή.

Σπαράγγια με αυγά ποσέ και φρυγανισμένο ψωμί

Τα σπαράγγια είναι εξαιρετικά διαιτητικό και χορταστικό λαχανικό. Έχουν μόνο 20 θερμίδες τα 5! Ο συνδυασμός τους με το αυγό που είναι εξαιρετική πηγή πρωτεΐνης, βιταμίνης Α και λουτεΐνης θα σας γεμίσει με ενέργεια χωρίς να σας φουσκώσει.

Μερικά ακόμα hints και tips για το σωστό πρωινό

Ως πρωινό ορίζεται το πρώτο γεύμα της ημέρας και διακόπτει την παρατεταμένη περίοδο στην οποία κοιμόμασταν και το στομάχι μας είχε παραμείνει άδειο. Θυμηθείτε πως στα αγγλικά το πρωινό λέγεται breakfast που σημαίνει διακόπτω τη νηστεία ή breakthefast.

Μπορεί να καταναλωθεί οποιαδήποτε στιγμή έως και 2 με 3 ώρες αφού ξυπνήσουμε, και σε οποιοδήποτε μέρος. Συνιστάται να περιλαμβάνει ποικιλία τροφίμων όπως είναι τα δημητριακά ολικής άλεσης, τα φρούτα και πρωτεΐνη όπως για παράδειγμα το γάλα, τα αυγά, τα άπαχα αλλαντικά ή οι ξηροί καρποί. Το πρωινό δεν είναι υποχρέωση, είναι συνήθεια την οποία σταδιακά μπορείτε να υιοθετήσετε και να αγαπήσετε.

Όσοι τρώνε πρωινό καλύπτουν καλύτερα τις ανάγκες τους σε ασβέστιο, μαγνήσιο, σίδηρο, ψευδάργυρο, βιταμίνη Α, βιταμίνες Bκαι βιταμίνη C. Επιπλέον, το πρωί το στομάχι μας είναι άδειο και ο οργανισμός μας έχει στερέψει από ενέργεια την οποία χρειάζεται να λάβει από το πρώτο γεύμα της ημέρας. Το πρωινό δεν πρέπει να είναι μεγάλο, πρέπει να καλύπτει περίπου το 25% των ημερήσιων αναγκών σε θερμίδες, δηλαδή περίπου 300 με 500.

Σημαντικό είναι να περιλαμβάνει ποικιλία τροφίμων όπως είναι τα δημητριακά ολικής άλεσης, τα γαλακτοκομικά, τα αυγά, το ψωμί και τα φρούτα. Μόνο έτσι το πρωινό μας βοηθάει στο αδυνάτισμα

Και μιας και μιλάμε για tips διαιτολόγων… Μείνε αδύνατη χωρίς δίαιτες – Ελληνίδα διαιτολόγος δίνει τα μυστικά της εδώ