μακαρόνια κιλά

Αν τα μακαρόνια είναι το αγαπημένο σου πιάτο και δεν θες να τα στερηθείς, να ξέρεις πως υπάρχει τρόπος να χάσεις κιλά τρώγοντας αυτό ακριβώς που σου αρέσει!

Μια μακαρονάδα είναι ένα γρήγορο και νόστιμο πιάτο που δύσκολα μπορούμε να βγάλουμε από τη ζωή μας. Ευτυχώς, δεν χρειάζεται να το κάνουμε, αφού υπάρχει ένας εύκολος και ανέξοδος τρόπος να απολαύσουμε τα ζυμαρικά χωρίς να ανησυχούμε για τις θερμίδες τους.

Τα ζυμαρικά αποτελούν πηγή σημαντικής ποσότητας επεξεργασμένων (λευκών) υδατανθράκων. Οι υδατάνθρακες που προέρχονται από τα ζυμαρικά διασπώνται γρήγορα από το πεπτικό σύστημα και στη συνέχεια απορροφώνται από τον οργανισμό ως απλά σάκχαρα, με αποτέλεσμα να αυξάνουν τα επίπεδα του σακχάρου στο αίμα.

Ως αντίδραση στην αύξηση αυτή, ο οργανισμός παράγει μαζικά ινσουλίνη ώστε να ρυθμιστούν τα επίπεδα του σακχάρου. Οι απότομες αυξομειώσεις του σακχάρου με τη σειρά τους πυροδοτούν κρίσεις πείνας και λιγούρας, ακόμη κι αν έχει περάσει λίγη ώρα από τη στιγμή που καταναλώσαμε το τελευταίο μας γεύμα. Τροφές που επιδρούν κατ’ αυτόν τον τρόπο στον οργανισμό είναι τα γλυκά και κάθε είδους αρτοποιήματα, τα ζυμαρικά, οι πατάτες, το ρύζι και το ψωμί.

Για τον λόγο αυτόν, οι διατροφολόγοι συνιστούν την κατανάλωση τροφών με μεγάλη περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες, συστατικό που προωθεί την αύξηση και επακόλουθη μείωση στα επίπεδα σακχάρου με πολύ πιο αργό ρυθμό απ’ ό,τι οι επεξεργασμένοι υδατάνθρακες.

Για τα πρακτικά, θα πρέπει φυσικά να αναφέρουμε ότι μπορείτε να επιλέξετε τα μακαρόνια ολικής άλεσης, το καστανό ρύζι και το μαύρο ψωμί σε αντιδιαστολή με τα αντίστοιχα λευκά προϊόντα, καθώς τα πρώτα είναι πλούσια σε φυτικές ίνες. Ακόμη πιο ενδιαφέρον θα ήταν όμως να μπορείτε να «μεταλλάξετε» τα λευκά ζυμαρικά ώστε να συμπεριφέρονται περισσότερο σαν τις φυτικές ίνες!

Χάσε κιλά τρώγοντας μακαρόνια

  • Επέλεξε τα ολικής άλεσης: Τα μακαρόνια που είναι ολικής άλεσης περιέχουν πολλές περισσότερες ίνες από τα κλασικά. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι τρώγοντας την ίδια ποσότητα μπορείς να παραμείνεις χορτάτος-η για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα, ενώ παράλληλα θα έχεις χαρίσει στον οργανισμό σου λιγότερες θερμίδες.
  • Μη τα βράζεις πολύ: Τα μακαρόνια έχουν μέτριο γλυκαιμικό δείκτη. Τι σημαίνει αυτό; Η συγκέντρωση σακχάρου στο αίμα μετά την κατανάλωσή μακαρονιών δεν είναι μεγάλη, με αποτέλεσμα να μη ζητάς να φας σε μικρό χρονικό διάστημα! Αν, λοιπόν, βράσεις τα μακαρόνια σου ακόμα λιγότερη ώρα, ο γλυκαιμικός τους δείκτης θα είναι ακόμη πιο χαμηλός (φτάνει το 38 με 5 λεπτά βράσιμο και το 64 με 20 λεπτά βράσιμο) έτσι θα πεινάς ακόμα λιγότερο και θα αδυνατίσεις.
  • Προτίμησε τα με κόκκινη σάλτσα ή με τυρί: Τις περισσότερες φορές αυτό που παχαίνει στις μακαρονάδες είναι η σάλτσα και όχι τα μακαρόνια. Οπότε ξέχνα το μπέικον, τη κρέμα γάλακτος και τα υπόλοιπα που βάζεις όταν μαγειρεύεις. Προτίμησε τα, λοιπόν, με κόκκινη σάλτσα ή τυρί που έχουν λιγότερες θερμίδες και εξίσου καλή γεύση.

Δες και αυτό: Τα 2 φρούτα που πρέπει να έχεις στο πρωινό σου – Καίνε λίπος