πως να μείνεις αδύνατη χωρίς δίαιτα

Και ποια δεν θα ήθελε να μείνει αδύνατη χωρίς… δίαιτες; Η Ελληνίδα διαιτολόγος Χριστίνα Μπαλαμώτη μας δίνει τα μυστικά της και εμείς το μόνο που έχουμε να κάνουμε είναι να τα εφαρμόσουμε.

Μόλις η θερμοκρασία ανεβαίνει, το Πάσχα αλλά και το καλοκαίρι μας βρίσκει ιδιαίτερα αγχωμένους με το τι πρέπει να χάνουμε, χωρίς να κουραστούμε ιδιαίτερα, προκειμένου να χάσουμε τα παραπανίσια κιλά του χειμώνα προτού βγούμε στις παραλίες για να απολαύσουμε τον ήλιο και τη θάλασσα.

Γιατί, κατά κοινή ομολογία, αυτά τα τέσσερα – πέντε παραπανίσια κιλά – που τα χειμωνιάτικα ρούχα κρύβουν με ιδιαίτερη επιτυχία – είναι που μας χαλάνε το κέφι και τη διάθεση και μας ρίχνουν την αυτοπεποίθηση. Που δεν μας αφήνουν να φορέσουμε τα μαγιό που βρίσκονται στις βιτρίνες, τα οποία βλέπουμε και προσπερνάμε σκεπτόμενοι «πώς Θα καταφέρω και εγώ να αποκτήσω τέλειο σώμα και να μην κρύβομαι τυλιγμένη με την πετσέτα στην παραλία;»

Σύμφωνα με τους ειδικούς, η απώλεια βάρους την τελευταία στιγμή αποτελεί πάγια τακτική των περισσοτέρων. Αν δεν ανέβει ο υδράργυρος, δύσκολα κανείς μπαίνει στη διαδικασία να σκεφτεί τις ατέλειες τον σώματός του. Αν και Θα πρέπει να φροντίζουμε για το βάρος μας όλο τον χρόνο -και όχι μόνο λίγο πριν από το καλοκαίρι -, εντούτοις το ζητούμενο για όσους θέλουν να χάσουν κάποια κιλά στο παρά πέντε είναι τουλάχιστον να το κάνουν με υγιεινό και ασφαλή τρόπο. Όλες οι έρευνες δείχνουν ότι η άσκηση και η διατροφή μπαίνουν πολύ απότομα κάθε καλοκαίρι στη ζωή μας και πολλοί καταφεύγουν στη στέρηση απαραίτητων για τον οργανισμό τροφών προκειμένου να χάσουν πόντους και κιλά.

Σε βάθος χρόνου

Στην πραγματικότητα, το μόνιμο αδυνάτισμα είναι επιτεύξιμο σε βάθος χρόνου και όχι αμέσως. Στις περιπτώσεις που αρχίσει η αυστηρή δίαιτα απότομα, ο οργανισμός ταράσσεται από την αλλαγή και μπορεί να έχουμε κάποια απώλεια, αυτή όμως είναι δυσανάλογη, με αποτέλεσμα οι γυναίκες, για παράδειγμα, να χάνουν πολύ όγκο από τη μέση και πάνω, αλλά τα ψωμάκια και η κυτταρίτιδα να εμμένουν ή να παρουσιάζουν μικρή απώλεια.

Σε αυτήν την περίπτωση η δίαιτα επιφέρει χειρότερο αισθητικό αποτέλεσμα σε σχέση με το διάστημα πριν από αυτήν.

Επιπλέον, αν για να πετύχει το αδυνάτισμα πέσει όλο το βάρος στην πολύωρη καθημερινή γυμναστική, μόνο κακό μπορεί να προκληθεί στον οργανισμό, αφού οι μύες καταπονούνται και το δέρμα δεν μπορεί να συσταλεί όσο μειώνεται όγκος γρήγορα, με αποτέλεσμα να κρεμάει. Γυμναστές και διατροφολόγοι τονίζουν ότι για να έλθει το επιθυμητό αποτέλεσμα, θα πρέπει να ξεκινήσουμε με ήπια μορφή άσκηση και με ισορροπημένη διατροφή που δεν θα συνδυάζεται με υπερβολικές στερήσεις αλλά με την εισαγωγή ωφέλιμων τροφίμων στο πρόγραμμα διατροφής μας.

Και καταλήγουν ότι το σωστό είναι καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου να προσέχουμε τη διατροφή μας, να γυμναζόμαστε έστω και 30 λεπτά την ημέρα και να εφαρμόζουμε τις απαραίτητες κρέμες κατά της κυτταρίτιδας, των ραγάδων και της χαλάρωσης.

Τα μυστικά της Χριστίνας Μπαλαμώτη

  • Να καταναλώνουμε αρκετό νερό ημερησίως (6-8 ποτήρια), όχι όμως κατά τη διάρκεια των γευμάτων. Η λήψη υγρών (νερό, χυμοί), ενυδατώνει τον οργανισμό, επιτρέπει την ανανέωση των κυτταρικών υγρών διευκολύνοντας έτσι τον μεταβολισμό όλων των θρεπτικών συστατικών που καθημερινά καταναλώνουμε στη διατροφή μας.
  • Να μειώσουμε την πρόσληψη λιπαρών. Τα παχιά κράτα, οι κρέμες γάλατος, τα αλλαντικά, τα ολόπαχα τυριά και γαλακτοκομικά περιέχουν κορεσμένα λίπη τα οποία συμβάλλουν μεταξύ άλλων και στην επιδείνωση της κυτταρίτιδας.
  • Να καταναλώνουμε άφθονα φρούτα και λαχανικά. Τα φρούτα και τα λαχανικά λόγω της μεγάλης περιεκτικότητάς τους σε βιταμίνες και μεταλλικά άλατα είναι απαραίτητα για την καλή λειτουργία του οργανισμού μας. Έτσι, μας βοηθούν να έχουμε καλύτερη λειτουργία του πεπτικού συστήματος και κατ’ επέκτασιν καλύτερο μεταβολισμό.
  • Να αποφεύγουμε τα απλά σάκχαρα (π.χ. ζάχαρη, καραμέλες, μαρμελάδες, μπισκότα κ.λπ.). Η ζάχαρη που παίρνουμε από τις τροφές απελευθερώνεται γρήγορα στο αίμα υπό τη μορφή γλυκόζης, με αποτέλεσμα να προκαλείται υπεργλυκαιμία, ενώ μετά ακολουθεί απότομη μείωση και έτσι πεινάμε σε σύντομο χρονικό διάστημα μετά την κατανάλωση γλυκών και σακχαρωδών. Η περισσότερη τροφή μπορεί να προκαλέσει τη δημιουργία λίπους.
  • Να καταναλώνουμε όσπρια και δημητριακά ολικής αλέσεως. Οι τροφές αυτές είναι πλούσιες σε αμινοξέα (δομικά υλικά των πρωτεϊνών), φυτικές ίνες, οι οποίες προφυλάσσουν και βοηθούν στην αντιμετώπιση της δυσκοιλιότητας, αλλά και βιταμίνες του συμπλέγματος Β, σίδηρο, μαγνήσιο, ασβέστιο, φώσφορο κ.λπ.
  • Να μειώσουμε τη χρήση αλατιού και συντηρητικών. Το αλάτι είναι γνωστό ότι προκαλεί κατακράτηση υγρών. Έτσι λοιπόν, θα πρέπει να αποφεύγεται η υπερβολική προσθήκη αλατιού στο φαγητό. Τροφές που περιέχουν συντηρητικά, όπως οι κονσέρβες, τα πατατάκια, τα παστά, τα καπνιστά, θα πρέπει επίσης να αποφεύγονται. Ακόμη, δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι οι έτοιμες τροφές περιέχουν υψηλή ποσότητα αλατιού.
  • Να μειώσουμε την κατανάλωση καφέ, η οποία αφυδατώνει τον οργανισμό.
  • Να μειώσουμε την κατανάλωση οινοπνεύματος η οποία επίσης αφυδατώνει τον οργανισμό.
  • Να αυξήσουμε τη φυσική δραστηριότητα. Ακόμη και το συχνό και έντονο περπάτημα, η χρήση των σκαλιών αντί του ασανσέρ κ.λπ. μπορούν να βοηθήσουν στην καύση θερμίδων, στην καλύτερη αιμάτωση των ιστών και στην τόνωση του μυϊκού μας συστήματος.
  • Να αποφεύγουμε το κάπνισμα.

Δες εδώ και την μια άσκηση που θα σου χαρίσει αδυνάτισμα σε χρόνο ρεκόρ

dietnet.gr