10 τρόποι να χάσεις κιλά

Κάθε χειµώνα βλέπεις το νούµερο των ρούχων σου να ανεβαίνει. Κατά κοινή οµολογία το καλοκαίρι µάς βρίσκει µε 3-5 παραπανίσια κιλά αλλά εσύ είσαι στα πιο πολλά! Και τώρα; Η αλήθεια είναι ότι θα έπρεπε να φροντίζουµε το σώµα µας όλο τον χρόνο αλλά οι περισσότεροι από εµάς κάτω από τα φαρδιά χειµωνιάτικα ρούχα κρύβουµε µε επιτυχία τις διατροφικές µας «αµαρτίες».

Μόλις όµως ο ήλιος λάµψει στον ουρανό και νιώσουµε τις πρώτες ζέστες παθαίνουµε πανικό. Πώς θα χάσουµε άµεσα τα έξτρα κιλά; Ξεκινάµε µε ήπια γυµναστική και ισορροπηµένη διατροφή βασισµένη στα 10 tips της κλινικής διαιτολόγου-διατροφολόγου Χριστίνας Μπαλαµώτη (www.dietnet.gr).

  1. Να καταναλώνουµε αρκετό νερό ηµερησίως (6-8 ποτήρια), όχι όµως κατά τη διάρκεια των γευµάτων. Η λήψη υγρών (νερό, χυµοί), ενυδατώνει τον οργανισµό, επιτρέπει την ανανέωση των κυτταρικών υγρών διευκολύνοντας έτσι τον µεταβολισµό όλων των θρεπτικών συστατικών που καθηµερινά καταναλώνουµε στη διατροφή µας.
  2. Να µειώσουµε την πρόσληψη λιπαρών. Τα παχιά κρέατα, οι κρέµες γάλατος, τα αλλαντικά, τα ολόπαχα τυριά και γαλακτοκοµικά περιέχουν κορεσµένα λίπη τα οποία συµβάλλουν µεταξύ άλλων και στην επιδείνωση της κυτταρίτιδας.
  3. Να καταναλώνουµε άφθονα φρούτα και λαχανικά.Τα φρούτα και τα λαχανικά λόγω της µεγάλης περιεκτικότητάς τους σε βιταµίνες και µεταλλικά άλατα είναι απαραίτητα για την καλή λειτουργία του οργανισµού µας. Έτσι, µας βοηθούν να έχουµε καλύτερη λειτουργία του πεπτικού συστήµατος και κατ’ επέκταση καλύτερο µεταβολισµό.
  4. Να αποφεύγουµε τα απλά σάκχαρα (π.χ. ζάχαρη, καραµέλες, µαρµελάδες, µπισκότα κ.λπ.).
    Η ζάχαρη που παίρνουµε από τις τροφές απελευθερώνεται γρήγορα στο αίµα υπό τη µορφή γλυκόζης, µε αποτέλεσµα να προκαλείται υπεργλυκαιµία, ενώ µετά ακολουθεί απότοµη µείωση και έτσι πεινάµε σε σύντοµο χρονικό διάστηµα µετά την κατανάλωση γλυκών και σακχαρωδών.
    Η περισσότερη τροφή µπορεί να προκαλέσει τη δηµιουργία λίπους.
  5. Να καταναλώνουµε όσπρια και δηµητριακά ολικής αλέσεως. Οι τροφές αυτές είναι πλούσιες σε αµινοξέα (δοµικά υλικά των πρωτεϊνών), φυτικές ίνες, οι οποίες προφυλάσσουν και βοηθούν στην αντιµετώπιση της δυσκοιλιότητας, αλλά και βιταµίνες του συµπλέγµατος Β, σίδηρο, µαγνήσιο, ασβέστιο, φώσφορο κ.λπ.
  6. Να µειώσουµε τη χρήση αλατιού και συντηρητικών. Το αλάτι είναι γνωστό ότι προκαλεί κατακράτηση υγρών. Έτσι λοιπόν, θα πρέπει να αποφεύγεται η υπερβολική προσθήκη αλατιού στο φαγητό. Τροφές που περιέχουν συντηρητικά, όπως οι κονσέρβες, τα πατατάκια, τα παστά, τα καπνιστά, θα πρέπει επίσης να αποφεύγονται. Ακόµη, δεν πρέπει να ξεχνάµε ότι οι έτοιµες τροφές περιέχουν υψηλή ποσότητα αλατιού.
  7. Να µειώσουµε την κατανάλωση καφέ, η οποία αφυδατώνει τον οργανισµό.
  8. Να µειώσουµε την κατανάλωση οινοπνεύµατος η οποία επίσης αφυδατώνει τον οργανισµό.
  9. Να αυξήσουµε τη φυσική δραστηριότητα. Ακόµη και το συχνό και έντονο περπάτηµα, η χρήση των σκαλιών αντί του ασανσέρ κ.λπ. µπορούν να βοηθήσουν στην καύση θερµίδων, στην καλύτερη αιµάτωση των ιστών και στην τόνωση του µυϊκού µας συστήµατος.
  10. Να αποφεύγουµε το κάπνισµα.

Δες εδώ και αυτή την άσκηση που καίει έως και 800 θερμίδες την ώρα – Είναι πολύ απλή