αδυνάτισμα με περπάτημα πόσο χρειάζεσαι

Τέρμα οι δικαιολογίες αφού αυτό επιτρέπεται ακόμα και στην καραντίνα. Αν κι εσύ θέλεις να αδυνατίσεις αλλά σκέφτεσαι το πως, σε πληροφορούμε ότι μπορείς να το κάνεις μόνο με περπάτημα. Ειδικός μάλιστα, μας εξηγεί βήμα – βήμα τι να κάνεις ώστε να δεις διαφορά…

«Μπορώ να αδυνατίσω κάνοντας µόνο περπάτηµα;» ρώτησε αναγνώστης του thebody.gr και ο Ευάγγελος Δηµούτσος, Personal Trainer, Pilates Instructor του συστήµατος «AthensTrainers® Ultimate Pilates System®», Συνεργάτης της AthensTrainers® απαντάει περήφανα πως ναι!

Πώς να αδυνατίσεις μόνο με περπάτημα – Τι να κάνεις ακριβώς

Το περπάτηµα είναι η ασφαλέστερη µορφή άσκησης. Ανάλογα µε το πόσο συχνά περπατάς, πόσο γρήγορα πας, µπορείς να χάσεις έως και µισό κιλό την εβδοµάδα! Ακόµα συµβάλλει στην υγεία σου µειώνοντας την κακή χοληστερόλη,τον κίνδυνο υπέρτασης και τον κίνδυνο του διαβήτη. Σκέψου το, είναι κάτι εύκολο, ανώδυνο και µπορεί να γίνει διασκεδαστικό µε την παρέα σου.
Ταυτόχρονα χάνεις τα περιττά κιλά σου και τονώνεις το σώµα σου. Το σίγουρο είναι ότι µέσα σε λίγο χρονικό διάστηµα θα αισθανθείς πιο ανάλαφρη στα ρούχα σου και πολύ πιθανόν να φορέσεις και αγαπηµένα ρούχα που είχες κλείσει στη ντουλάπα σου για καιρό.

Ο αριθµός των θερµίδων που µπορείς να κάψεις µε το περπάτηµα καθορίζεται από το σωµατικό βάρος και το ρυθµό βάδισης. Κατά µέσο όρο, εάν ένας υγιής ενήλικας περπατά µε ρυθµό 4 µίλια (6,4 χιλιόµετρα) την ώρα (ένας κοινός ρυθµός), µπορεί να κάψει περίπου 400 θερµίδες την ώρα. Θα σε βοηθήσει η χρήση ενός πεδόµετρου ή βηµατόµετρου ή ηλεκτρονικού περικαρπίου που µετράει την δραστηριότητά σου ώστε έτσι να θέτεις στόχο την συµπλήρωση των απαιτούµενων βηµάτων.

Για παράδειγµα, αν στην υπάρχουσα φυσική σου δραστηριότητα, χρησιµοποιούσες για µια µέρα ένα βηµατόµετρο και µετρούσε 6.000 βήµατα, για να κάψεις θερµίδες και να χάσεις βάρος θα έπρεπε απλά από την επόµενη µέρα να κινηθείς περισσότερο. Δηλαδή να προσθέσεις χιλιόµετρα. Ο µέσος άνθρωπος κάνει 2.000 βήµατα το 1 µίλι = 1,6 χιλιόµετρα και καίει περίπου 100 θερµίδες.

Άρα παρακολουθώντας το πεδόµετρό σου υπολογίζεις πόσες θερµίδες έχεις κάψει. Σιγά σιγά προσθέτεις βήµατα και µπορείς να κατορθώσεις να έχεις 10.000 επιπλέον βήµατα. Τι σηµαίνει αυτό; Σηµαίνει ότι µε τους υπολογισµούς που ενδεικτικά θα σου αναφέρω µπορείς να χάσεις έως και µισό κιλό ανά εβδοµάδα.

Είναι απλά µαθηµατικά: 1,6 χλµ = 2,000 βήµατα = 100 θερµίδες. Φτάνοντας να προσθέσεις 10.000 βήµατα επιπλέον την ηµέρα σου σε οδηγεί στο -500 θερµίδες κάθε µέρα. Συνολικά καις 3.500 θερµίδες ανά εβδοµάδα = 500γρ. απώλειας βάρους. Αλλά µην µπερδεύεσαι µε τα µαθηµατικά. Κάθε µέρα σου δίνονται πολλές ευκαιρείς για να κινηθείς.

Μερικές ιδέες είναι:

  • να αφήσεις το αµάξι σου και να πας για τα κοντινά σου ψώνια περπατώντας,
  • να χρησιµοποιήσεις τις σκάλες αντί του ανελκυστήρα,
  • να κατέβεις µια στάση νωρίτερα αν χρησιµοποιείς µέσα συγκοινωνίας,
  • να πάρεις τα παιδιά από το σχολείο ή να τα πας «µε τα πόδια»,έτσι θα έχεις και περισσότερο χρόνο να επικοινωνήσεις µαζί τους,
  • να κάνεις µια επίσκεψη σε έναν φίλο περπατώντας και να παροτρύνεις συγγενείς ή φίλους να σε ακολουθήσουν γιατί και αυτοί µπορεί να έχουν προγραµµατίσει κάτι προς την κατεύθυνσή σου.

Φυσικά, δεν χρειάζεται να περπατήσεις τόσα χιλιόµετρα από την αρχή και να τα κάνεις όλα περπατώντας. Μπορείς απλά να περπατήσεις µικρότερες αποστάσεις που θα τις συνδυάσεις στο καθηµερινό σου πρόγραµµα. Εξοπλίσου µε ένα ζευγάρι καλά παπούτσια, ντύσου άνετα και ξεκίνα. Η χώρα µας έχει πολύ φιλικό κλίµα για να είσαι έξω από το σπίτι και αυτό είναι το µόνο κίνητρο που χρειάζεσαι.

Βγες λοιπόν έξω να λουστείς µε το φως του ήλιου, επίλεξε µια διαδροµή ή κάνε µια δικιά σου, περπάτα γρήγορα ή αργά και βάλε την κίνηση στην καθηµερινή σου ροή. Πολλές µελέτες γύρω από την άσκηση και την υγεία συνοψίζουν ότι το περπάτηµα σε µέτρια ένταση είναι ευεργετικό, το σώµα δεν δέχεται περιττές επιβαρύνσεις, τα λίπη επιστρατεύονται για την παραγωγή ενέργειας, το περπάτηµα µετά από ένα γεύµα ρυθµίζει καλύτερα τα επίπεδα σακχάρου στο αίµα και είναι πολύ σηµαντικό ότι σε βοηθάει να αποβάλεις το στρες. Ξεκίνα από σήµερα!

Δες εδώ και ποια είναι η ορμόνη στο σώμα σου που προκαλεί αδυνάτισμα αλλά και πώς να την ενεργοποιήσεις