σαλάτα θερμίδες

Αν τρως σαλάτα και δεν χάνεις κιλά, τότε είναι σχεδόν σίγουρο πως και εσύ κάνεις αυτό το συγκεκριμένο λάθος, που σε γεμίζει θερμίδες. Μάλιστα, αν δεν προσέξεις, μπορεί να πάρεις εξτρά έως και 300, δηλαδή να βρεθείς σα να έχεις φάει μισό πιτόγυρο από το πουθενά!

Σε άλλες χώρες θεωρείται αγένεια αλλά σε εμάς παράδοση! Έχεις σκεφτεί ποιο είναι το λάθος που κάνεις όταν τρως σαλάτα; Σίγουρα δεν πάει το μυαλό σου!

Το λάθος στην σαλάτα που σε γεμίζει θερμίδες

Η λεγόμενη «παπάρα» όσο γευστική και να είναι, προσθέτει περισσότερες θερμίδες και λιπαρά. Μία μόνο φέτα λευκού ψωμιού έχει 70 θερμίδες, μια κουταλιά ελαιόλαδο έχει περίπου 150 θερμίδες, ενώ μια κουταλιά σάλτσα ντομάτας δίνει περίπου 65 θερμίδες. Σύνολο 285 θερμίδες ανά κατάδυση του ψωμιού στη σαλάτα!

Ωστόσο, καθηγητής από το Πανεπιστήμιο του Χάρβαρντ ισχυρίστηκε πως ακόμη και αν δεν μας ενδιαφέρει για τις θερμίδες, πρέπει να είμαστε προσεκτικοί με αυτή τη συνήθεια, καθώς μεταφέρονται πολλά μικρόβια. Πέρα από τα μικρόβια που υπάρχουν στα χέρια που μεταφέρονται μέσω της τροφής στο στόμα, βακτήρια μεταφέρονται και από το στόμα στο λάδι ή στη σάλτσα, όταν τρώμε τη μισή μπουκιά και ξαναβουτάμε την υπόλοιπη. Έτσι, τα βακτήρια εξαπλώνονται σε όλους όσους τρώνε από το ίδιο πιάτο.

«Είναι σαν να βάζουμε όλο το στόμα μας μέσα στη σάλτσα» ανέφερε ο καθηγητής Robert H. Shmerling από το Χάρβαρντ σε δημοσίευσή του.

Τι να προσέξεις στην σαλάτα σου

Οι σαλάτες μπορεί όντως να προσφέρουν λίγες θερμίδες εάν η βάση τους είναι τα λαχανικά. Όταν όμως προστεθούν στην σαλάτα υλικά όπως φρούτα, ξηροί καρποί, σπόρια, τυριά κλπ η θερμιδική αξία της σαλάτας μπορεί να ξεπεράσει τις 500-600 θερμίδες. Γι’ αυτό προσοχή στην προσθήκη πολλών υλικών. Το ίδιο λάθος μπορεί να γίνει και με τα κύρια μας γεύματα, δηλαδή η προσθήκη πολλών συνοδευτικών με το φαγητό μας όπως π.χ ψωμί, ελιές, χυμός, τυρί φέτα κλπ αυξάνει την θερμιδική αξία του κυρίως μας πιάτου στο διπλάσιο.

Συμπερασματικά, όταν κάποιος προσπαθεί να χάσει βάρος και δεν έχει την αναμενόμενη απώλεια κιλών θα πρέπει να προσέξει τυχόν λάθη που μπορεί να κάνει με την διατροφή του και να προσέξει τις ποσότητες και το είδος του φαγητού που τρώει. Μπορεί κάτι να είναι υγιεινό αλλά δεν παύει να έχει θερμίδες.

Εάν κάποιος επιμένει ότι ακολουθεί μια σωστή διατροφή αλλά συνεχίζει να μην έχει την αναμενόμενη απώλεια κιλών που επιθυμεί, τότε θα πρέπει να αυξήσει την φυσική του άσκηση γιατί μπορεί πχ λόγω ηλικίας, παρελθόν με αυστηρές δίαιτες κλπ να έχει μειωθεί ο μεταβολισμός του ενώ τέλος θα πρέπει να κάνει και μια ανάλυση αίματος για να δει εάν επηρεάζουν την απώλεια των κιλών του ορμονικοί παράγοντες όπως π.χ θυρεοειδής.

Δείτε και αυτό: Πόσες θερμίδες έχουν τα πιο νόστιμα φρούτα; Το μήλο προκαλεί εντύπωση

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ