Ξηροί καρποί απώλεια βάρους

Μοιάζει αντιφατικό αλλά το 15% των θερμίδων από τους ξηρούς καρπούς δεν απορροφούνται από το σώμα εξαιτίας του υψηλού περιεχομένου τους σε φυτικές ίνες, καθώς και σε άλλα άπεπτα στοιχεία. Αυτοί είναι λοιπόν οι ξηροί καρποί που σε αδυνατίζουν!

Εν ολίγοις και χορταίνεις και δεν παχαίνεις, αν ελέγχεις φυσικά την ποσότητα που καταναλώνει. Μάλιστα, οι ειδικοί τονίζουν ότι σε βοηθούν να κάψεις λίπος από την κοιλιά.

Οι ξηροί καρποί χαρίζουν δύναμη και υγεία και είναι πλούσιοι σε διατροφικά στοιχεία. Περιέχουν βιταμίνες του συμπλέγματος Β, όπως το φολικό οξύ, βιταμίνη Ε, μέταλλα (σίδηρος, ασβέστιο, κάλιο, ψευδάργυρος), ιχνοστοιχεία (χαλκός, σελήνιο), αλλά και πολλά φυτοθρεπτικά στοιχεία (πολυφαινόλες, φυτικές στερόλες). Είναι πλούσιοι σε πρωτεΐνες, αποτελούν καλή πηγή αργινίνης και αν και είναι εξαιρετικά πλούσιοι σε λιπαρά,τα περισσότερα από αυτά είναι μονοακόρεστα και πολυακόρεστα, και γι αυτό είναι ευεργετικά για την καρδιά!

Ξηροί καρποί

Αμύγδαλα

Το ιδανικό σνακ αν προσέχεις τη διατροφή σου. Τα αμύγδαλα είναι πού φτωχά σε κορεσμένα λιπαρά ενώ είναι πλούσια σε μονοακόρεστα και πολυακόρεστα. Αυξάνουν τον κορεσμό και βοηθούν στον καλύτερο μεταβολισμό του σακχάρου στο αίμα και στο αδυνάτισμα.

Στραγάλια

Τα στραγάλια, όσο και αν δεν το πιστεύεις δεν είναι ξηροί καρποί όπως πολλοί νομίζουν, αλλά όσπρια και πιο συγκεκριμένα ψημένα ρεβύθια. Τα συμπεριλαμβάνουμε όμως μιας και είναι ιδανική λύση σνακ. Έχουν μόλις 102 θερμίδες τα 100 γραμμάρια και ελάχιστα λιπαρά. Αν έχεις έλλειψη σιδήρου κατανάλωσε κουκουνάρια. Μία μερίδα καλύπτει το 15% της ΣΗΠ σε σίδηρο.

Καρύδια


Τα καρύδια ανά εκατό γραμμάρια έχουν 618 θερμίδες και προσφέρουν φυσική προστασία για την καρδιά και για τα αγγεία. Έχουν αντιθρομβωτικές, αντιδιαβητικές και αντικαρκινικές ιδιότητες. Το σχήμα τους που μοιάζει με εγκέφαλο δεν είναι τυχαίο καθώς τα καρύδια ενισχύουν τις εγκεφαλικές λειτουργίες.

Κουκουνάρια


Τα κουκουνάρια, έχουν την ικανότητα να μειώνουν τη μεταγευματική αύξηση του σακχάρου στο αίμα όταν καταναλώνονται μαζί με υδατάνθρακες. Ταυτόχρονα βελτιώνουν την κυκλοφορία του αίματος και ενισχύουν το αναπαραγωγικό σύστημα. Τα 100 γραμμάρια έχουν 620 θερμίδες.

Φιστίκια Αιγίνης


Τα φιστίκια Αιγίνης, έχουν ισχυρές αντιοξειδωτικές ιδιότητες και ενισχύουν το ανοσοποιητικό έναντι των ιώσεων. Επίσης, βοηθούν το μυϊκό και νευρικό σύστημα, μειώνουν τον κίνδυνο χολολιθίασης αλλά και νοητικών ασθενειών που σχετίζονται με τη γήρανση.
Τα 100 γραμμάρια έχουν 571 θερμίδες.

Φουντούκια


Συμβάλλουν στην καλή λειτουργία του αναπαραγωγικού συστήματος και καταπραΰνουν τα συμπτώματα της εμμηνόπαυσης. Προλαμβάνουν τον καταρράκτη και την άνοια και τα 100 γραμ έχουν 646 θερμίδες.

Διαβάστε επίσης:

Τηλεργασία και διατροφή – Τι πρέπει να προσέχουμε

Τηλεργασία και διατροφή. Αλήθεια, τι πρέπει να προσέχουμε, τι μπορούμε να κάνουμε για να επιτύχουμε υγιεινό τρόπο ζωής μέσω αυτής; Η Αδαμαντία Παπαϊωάννου Διαιτολόγος -Διατροφολόγος, με μεταπτυχιακό από το τμήμα Επιστήμης και Τεχνολογίας Τροφίμων και Διατροφής του Ανθρώπου, του ΓΠΑ, εξηγεί μέσω το mednutrion.gr όλα όσα πρέπει να γνωρίζουμε.

Ποια τα πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα της τηλεργασίας για τις διατροφικές συνήθειες;

Δουλειά από το σπίτι και διατροφή

Το στρες

Εάν ανήκεις στους ανθρώπους που παραπονούνται ότι με την τηλεργασία εργάζονται πολύ περισσότερες ώρες από ό,τι στο γραφείο και ότι ο όγκος εργασίας είναι τεράστιος, τότε η τηλεργασία πιθανόν επηρεάζει αρνητικά τη διατροφή σου. Το άγχος για απόδοση και η αλλαγή περιβάλλοντος μπορεί να αποτελέσουν στρεσογόνους παράγοντες και αυτό να έχει σαν αποτέλεσμα να αναζητάς το λεγόμενο «comfort food», που σου παρέχει πολλές θερμίδες, ζάχαρη και κορεσμένα λιπαρά.

Δοκίμασε να φτιάξεις κουνουπίδι γιαχνί! Έχει λίγες θερμίδες και ανέλπιστα ωραία γεύση. Δες εδώ τη συνταγή.

Στο δρόμο για τη δουλειά

Αν ανήκεις σε αυτούς για τους οποίους ο δρόμος για τη δουλειά, κάθε μέρα, ήταν μία μορφή άσκησης (περπάτημα ή ποδήλατο), τότε σίγουρα η τηλεργασία έχει επηρεάσει τη φυσική σου κατάσταση. Με τη δουλειά από το σπίτι, αυτή η άσκηση εκλείπει. Η διακοπή αυτής της ρουτίνας σου, πιθανόν σημαίνει και αλλαγή στις διατροφικές επιλογές, αφού συνήθως άσκηση και διατροφή πάνε μαζί.

Ποτέ δεν ήσουν πιο κοντά στο ψυγείο

Πολλοί άνθρωποι αισθάνονται επιτέλους ελεύθεροι να φάνε αυτά που θέλουν, όταν εργάζονται από το σπίτι. Στο σπίτι δεν υπάρχουν κακεντρεχείς συνάδελφοι που θα σε κρίνουν για αυτό που τρως, δεν υπάρχει food shaming και κανείς δεν θα πει τι και πόσο είναι σωστό να φας. Υπάρχεις μόνο εσύ, ο υπολογιστής σου και το ψυγείο. Και μπορείς να το ανοίξεις όσες φορές θες.

Εάν ανήκεις σε αυτούς τους ανθρώπους και θέλεις να καταναλώσεις 10 μπισκότα για πρωινό σκέψου αν η επιλογή σου είναι η σωστή για εσένα τον ίδιο, για το σώμα σου, για την υγεία σου και για το πως αισθάνεσαι. Επίλεξε υγιεινά τρόφιμα όταν πας για ψώνια στο σούπερ μάρκετ και μη γεμίζεις το ψυγείο με λιχουδιές στις οποίες αδυνατείς να αντισταθείς. Εάν έχεις δυσκολία στο να ελέγξεις την ποσότητα και ποιότητα του φαγητού σου να θυμάσαι ότι ένας ειδικός μπορεί να σου φανεί εξαιρετικά χρήσιμος. Μη διστάσεις να τον συμβουλευτείς.

Το σπιτικό φαγητό

Ο χρόνος που περνάς στο σπίτι -ακόμα και δουλεύοντας- μειώνει τις πιθανότητες για delivery και αυξάνει τις πιθανότητες να ετοιμάσεις κάτι σπιτικό.

Επιπλέον, είναι πιο εύκολο να τηρήσεις ένα πρόγραμμα διατροφής όταν βρίσκεσαι όλη την ημέρα στο σπίτι. Ας μην ξεχνάμε, ακόμη, ότι στο σπίτι μπορείς να ετοιμάσεις γεύματα που στο γραφείο θεωρούνται «απαγορευμένα», λόγω έντονης μυρωδιάς, όπως το ψάρι.

Η ηρεμία του σπιτιού

Σε κάποιες περιπτώσεις το περιβάλλον του σπιτιού είναι περισσότερο ήρεμο από ένα στρεσογόνο εργασιακό περιβάλλον. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να επιλέξουμε περισσότερο υγιεινά σνακ όταν δουλεύουμε από το σπίτι, καθώς η επιλογή γίνεται σε συνθήκες ηρεμίας και όχι έντονου στρες και είναι, έτσι, περισσότερο συνειδητή.

Το δικό σου ψυγείο

Στο χώρο εργασίας είναι δύσκολο να έχεις ό,τι χρειάζεσαι για μια ισορροπημένη διατροφή. Το ψυγείο είναι κοινό και μπορείς να μεταφέρεις μόνο μερικά ταπεράκια με αυτά, που χρειάζεσαι κάθε μέρα. Αντίθετα στο ψυγείο του σπιτιού σου μπορείς να έχεις φρούτα, ξηρούς καρπούς, γαλακτοκομικά, αυγά και ό,τι άλλο χρειάζεσαι ώστε η υγιεινή διατροφή κατά την ώρα εργασίας να γίνει παιχνιδάκι.

Διαβάστε επίσης:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ